Tugimeeskond

_tugimeeskond_1 (1)
HEV-koordinaator Kätlin Välinurm Vastuvõtt kokkuleppel E, T ja N
Tel. 590 03149
hevkoordinaator(at)lagedi.edu.ee
Sotsiaalpedagoog Katrin Vadi Vastuvõtt eelneval kokkuleppel
tel: 555 12679
katrin.vadi(at)lagedi.edu.ee
Psühholoog Anna-Liisa Tamme Vastuvõtt eelneval kokkuleppel: E,K,N             tel: 583 51243
annaliisa.tamme(at)lagedi.edu.ee
Logopeed Tiina Ojabstein Vastuvõtt kokkuleppel E-R
tiina.ojabstein(at)lagedi.edu.ee
Logopeed Maarja Heina Vastuvõtt kokkuleppel E
maarja.heina(at)lagedi.edu.ee
Eripedagoog Liina Malva Vastuvõtt kokkuleppel E-R
liina.malva(at)lagedi.edu.ee
Abiõpetaja Leila Malva Vastuvõtt kokkuleppel
leila.malva(at)lagedi.edu.ee
Õpiabi- ja abiõpetaja Kersti Kärner Vastuvõtt kokkuleppel
kersti.karner(at)lagedi.edu.ee
Õpiabi- ja abiõpetaja Katri Sild Vastuvõtt kokkuleppel
katri.sild(at)lagedi.edu.ee
Muukeelse õpilase õppe toetaja Maarja Heina Vastuvõtt kokkuleppel K ja R
maarja.heina(at)lagedi.edu.ee

HEV koordinaatori töö põhimõtted

HEV-koordinaatori töö eesmärgiks on korraldada erivajadusega õpilase õppe ja arengu toetamiseks koolisisest meeskonnatööd.

Koordinaator toetab ja juhendab õpetajat haridusliku erivajaduse väljaselgitamisel. Teeb õpetajale, juhtkonnale ja lapsevanemale ettepanekuid edaspidiseks pedagoogiliseks tööks, koolis pakutavate õpilase arengut toetavate meetmete rakendamiseks või täiendavate uuringute läbiviimiseks. Selleks, et selgitada välja parimad võimalikud meetodid lapse õppe toetamiseks teeb HEV koordinaator tihedat koostööd õpetajate, tugispetsialistide ja lapsevanemaga ning vajadusel spetsialistidega väljastpoolt kooli.

Sotsiaalpedagoogilise töö põhimõtted

1. Sotsiaalpedagoogi töö eesmärk on kohanemis-, käitumis- ja õpiprobleemidega, sõltuvusprobleemidega, sotsiaalse tõrjutuse ja hooletusse jätmiste probleemidega õpilaste ning nende vanemate sotsiaalse tegutsemisvõime ja toimetuleku toetamine.
2. Sotsiaalpedagoog vajadusel informeerib, nõustab ja toetab õpilasi, õpetajaid ning lapsevanemaid. Sotsiaalpedagoogi ülesanneteks on probleemide ennetamine, hindamine, nõustamine ja konsulteerimine.
3. Sõltuvalt vajadusest loob ja koordineerib sotsiaalpedagoog abivajaja ümber võrgustiku (koolisisese või/ja – välise), mis parimal võimalikul moel toetab õpilast probleemi põhjuste väljaselgitamisel ja parimate võimalike lahenduste leidmisel.
4. Sotsiaalpedagoog selgitab välja ja soovitab HEV õpilastele isiksuse arengut toetavaid tegevusi ja õppimisvõimalusi, aitab õpilasel oma probleeme teadvustada ja analüüsida, et leida oma probleemidele lahendus.
5. Sotsiaalpedagoog korraldab õpilastele, lastevanematele ja õpetajatele loenguid ning koolitusi teemadel, mis toetavad sotsiaalpedagoogilise töö eesmärgini jõudmist.

Koolipsühholoogi töö eesmärk:
Haridusasutustes õppivate laste arengu toetamine koostöös lapsevanemate ja haridustöötajatega, kaasates vajadusel teiste erialade spetsialiste. Koolipsühholoog on olemas nii õpilastele, vanematele kui ka õpetajatele.

Koolipsühholoog nõustab õpilasi nii individuaalselt kui ka grupiviisiliselt.

Abistab valikute ja otsustuste tegemisel, enesehinnangu korrigeerimisel, suhtlemisoskuste omandamisel ning isikliku elu ja õppetööga seotud probleemide lahendamisel. Psühholoog aitab õpilastel jõuda selgusele oma võimetes ning orienteeruda erinevate võimaluste vahel.

Koolipsühholoog nõustab ka lapsevanemaid ja õpetajaid, selgitades neile lapse õppimist ja käitumist mõjutavaid tegureid ning abistades uute kasvatusvõtete ja lahenduste leidmisel lapse normaalse isiksusliku arengu toetamisel ning oma igapäevaelu ja kohustustega toimetulemisel.

Anonüümselt on võimalik pöörduda koolipsühholoogide nõuandeliinile: Nõuandeliinile on oodatud helistama kõik laste ja noortega töötavad inimesed, lapsevanemad, lapsed ja noored. Nõuandeliini eesmärk on pakkuda hõlpsalt kättesaadavat võimalust saada psühholoogilist nõustamist mugavalt, anonüümselt ja tasuta. Nõuandeliin on avatud ka suvel!

Eesti keeles lühinumber 1226 kõikidel tööpäevadel kell 16–20
Vene keeles lühinumber 1227 teisipäeviti kell 16–20
Ukraina keeles lühinumber 1227 kolmapäeviti kell 16–20

Eripedagoogilise töö eesmärgid ja ülesanded:

Eripedagoogi põhilisteks ülesanneteks on märgata õpilaste hariduslikke erivajadusi, millest tulenevalt on tekkinud raskused mõnes õppeaines. Sellest tulenevalt pakub ta õpilastele vajaminevat tuge erinevate õppeainete omandamisel. Eripedagoog teeb pidevat sisulist koostööd õpilaste ja nende vanematega ning õpetajatega.

Õpilastega toimuvad nii individuaal- kui ka rühmatunnid, kus tulenevalt lapse vajadusest tegeldakse taju-, tähelepanu- ja keskendumisprotsessidega, mille eesmärgiks on omandada paremini erinevate õppeaine sisu. Olulise töölõigu hõlmab ka lugemis- ja kirjutamisoskuse arendamine ning sõnavaraline töö.

Eripedagoog nõustab lapsevanemaid ja õpetajaid. Koos püütakse leida lahendusi hariduslike erivajadustega õpilaste probleemidele ning neid rakendada.

Õpiabi on mõeldud lastele, kellel on õpiraskused ja kes vajavad rohkem aega harjutamiseks ja õpitu kinnistamiseks. Õpiabirühma põhimõtted:

  • Töö lugemistekstidega. Tänapäeva muutuvas ja inforikkas maailmas on tekstidest arusaamine kõige tähtsam oskus. Valitud on eakohased tekstid, mida me analüüsime, vastame küsimustele, kujundame oma arvamust ja õpime seda esitama.
  • Tekstide koostamine. Algul loetud-kuulatud tekstide jutustamine, siis ümberjutustused. Jutukeste koostamine.
  • Nuputamisülesannete lahendamine arendab tähelepanu ja loogilist mõtlemist.  Samas mõjuvad põnevad ülesanded positiivselt õpimotivatsioonile.
  • Vajadusel võib õpiabirühma tundides teha ka kokkuvõtteid nädala jooksul õpitust.

Logopeedilise töö eesmärgid:

Kooli õpiabisüsteemis on logopeed õppe- ja kasvatusprotsessi toetav spetsialist. Logopeedilist abi antakse lugemis- ja kirjutamisraskustega õpilastele.

Logopeedi tööülesanded:

Logopeed uurib laste suulise ja kirjaliku kõne arengut ja selgitab välja kõneravi vajavad lapsed. Tundides toimub kõnearendus, lugemisoskuse arendamine ning abi kirjutamisprobleemide korral. Logopeed arvestab lapse individuaalseid iseärasusi ja erivajadusi. Logopeed nõustab vajadusel lapsevanemaid ja õpetajaid, teeb koostööd teiste õpiabi spetsialistidega. Ta hindab lapse kõne seisundit aasta jooksul, annab soovitusi ja tagasisidet vanematele ja õpetajatele, testib vajadusel kooliküpsust ning õpioskusi.