Kooli, kodu ja Haridus- ja Noortemaeti (HARNO) keskuse õppenõustajate koostöös saab leida lapse parimaid huve arvestav ja sobiv sekkumine tema arengu toetamiseks, õppe ja kasvatuse korraldamiseks ning tugiteenuste rakendamiseks. Kui ilmneb, et kooli rakendatud tugiteenused ei ole andnud soovitud tulemust, teavitatakse sellest vanemat ning soovitatakse pöörduda koolivälise nõustamismeeskonna poole soovituste saamiseks või täiendavate uuringute läbiviimiseks. Vajadusel kaasatakse vanemate teadmisel või ettepanekul HARNO õppenõustajad ka juhtumiaruteludesse.
HARNO õppenõustajad moodustavad vajadusel koolivälise nõustamismeeskonna, et soovitada süsteemsemaid õppekorralduslikke meetmeid: tõhustatud või erituge, terviseseisundist tulenevat koduõpet, koolikohustuslikule õpilasele mittestatsionaarset õpet. Kooliväline nõustamismeeskond annab soovitusi vähendada ja asendada riiklikus õppekavas ettenähtud õpitulemusi ühes või mitmes aines, soovitada lihtsustatud, toimetuleku- või hooldusõppe rakendamist või vabastada õpilane kohustusliku õppeaine õppimisest. (Schults (2018))