7.1 ÕPIABIRÜHM

Õpiabirühmas osalemine toetab õpilase vastavas klassis õppimist ja aine õpitulemuste omandamist. Õpiabitundides korrigeeritakse ja arendatakse üldjuhul õpilase suulist ja kirjalikku kõnet lähtuvalt kõnepuude mehhanismist või olemusest, kujundatakse ja arendatakse eripedagoogiliste võtete abil õpioskusi, -vilumusi ning kognitiivseid oskusi, toetatakse psüühiliste protsesside arengut.  (Juhendmaterjal õpilase toetamiseks koolis)

 

Õpe õpiabirühmas peab olema õpilase vajadustest lähtudes põhjendatud ja ajaliselt piiritletud ning järgida tuleb HEVKO või koolivälise nõustamismeeskonna või mõlema soovitusi (PGS § 46.  (10)). Õpiabirühma vastuvõtmise otsustab direktor. Otsuse tegemisel lähtub direktor õpilase või piiratud teovõimega õpilase puhul vanema nõusolekust. (PGS § 46 (11)) 

 

Õpilaste arvu õpiabirühmas määrab direktor, arvestades õpilaste hariduslike erivajaduste iseloomu, kooli eripedagoogi ja HEVKO või koolivälise nõustamismeeskonna või mõlema soovitusi. (PGS § 26   (5))

 

Õpiabi tunnitöös osalemiseks on vajalik 

  • Avada Õpilase individuaalse arengu jälgimise kaart (ÕIAJK). 
  • Teha ÕIAJK-is kooli esmased sissekanded ning põhjendatud soovitused rühmatööks. 
  • Lapsevanema nõusolek rühmatöö rakendamiseks. (Kontor jt (2019))

 

Õpiabitunnid võivad olla kas eripedagoogilise või logopeedilise suunitlusega ning neid viib läbi kas eripedagoog, logopeed või õpiabi-alase täiendkoolituse läbinud õpetaja. Õpiabitunnid toimuvad üldjuhul vastava ainetunni ajal, milles õpilasel täheldatakse raskusi. (Juhendmaterjal õpilase toetamiseks koolis)

 

Õpilasele koostatakse õpiabitundideks individuaalne töökava vastava klassi aine- või klassiõpetaja ja õpiabi läbiviija koostöös. Õpiabitundide maht nädalas ja õpiabi kestus määratakse HEVKO ettepanekul õpilase individuaalsetest vajadustest lähtuvalt. Õpiabirühma  võib moodustada erinevate klasside õpilastest, sel juhul tuleb rühma töö läbiviimisel tagada, et kõik õpilased saaksid vajaliku toe. (Juhendmaterjal õpilase toetamiseks koolis)

 

Õpiabitundide tõhusust hinnatakse õpilasega tegelevate spetsialistide meeskonna ja aineõpetajate poolt vähemalt kord poolaastas ning tulemused fikseerib õpiabirühma läbiviija õpilase individuaalse arengu jälgimise kaardil. (Juhendmaterjal õpilase toetamiseks koolis)