5.3 ÕPILASE TOE TULEMUSLIKKUSE HINDAMINE

Toe rakendamise perioodil jälgivad kõik õpilasega tegelevad õpetajad ja tugispetsialistid õpilase arengudünaamikat ja igakülgset toimetulekut ning dokumenteerivad kogutud info õpilase individuaalse arengu jälgimise kaardil. (Juhendmaterjal õpilase toetamiseks koolis)

 

Õpiabitundide tõhusust hinnatakse õpilasega tegelevate spetsialistide meeskonna ja aineõpetajate poolt vähemalt kord poolaastas ning tulemused fikseeritakse õpilase individuaalse arengu jälgimise kaardil (Juhendmaterjal õpilase toetamiseks koolis). 

Rakendatava toe tulemuslikkuse hindamiseks kirjeldab HEVKO koostöös rakendamisel osalenud õpetajate ja tugispetsialistidega vähemalt korra aastas õpilase arengut ja toimetulekut ning pakutava toe tulemuslikkust. Tugiteenuse osutajad esitavad soovitused edasisteks tegevusteks: 

  • tugiteenuse rakendamise lõpetamiseks, jätkamiseks samal või tõhustatud viisil; 
  • tugiteenuse vahetamiseks või lisamiseks; 
  • täiendavate uuringute teostamiseks.  (PGS § 46.  (8))

 

Kui õpilasel on ühes või mitmes õppeaines mitterahuldav või on jäetud välja panemata, kutsutakse kokku aineõpetaja, tugimeeskond ja klassijuhataja, et otsustada tugiteenuste rakendamine ja aidata õpilasel omandada nõutavad teadmised ja oskused. Võimalikud tugiteenused on näiteks:

  • konsultatsioonid, mis on õpilasele järgmise õppeperioodi jooksul kohustuslikud
  • õpiabirühma ja/või tugispetsialisti konsultatsioonile suunamine
  • IÕK koostamine järgmiseks õppeperioodiks
  • ümarlaua kokkukutsumine õppimist takistavate tegurite kaardistamiseks ja lahendustegevuste leidmiseks

Kui koolis rakendatud üldine tugi ei ole piisav õpilase toetamiseks vajalikul määral ega anna õpilase arengu seisukohalt soovitud tulemusi, siis teeb tugimeeskond lapsevanemale ettepaneku taotleda tõhustatud või eritoe soovitust (PGS § 46 lõige 6). Selleks tuleb vanemal pöörduda koolivälise nõustamismeeskonna poole.