5.1 ÕPILASE TOE VAJADUSE VÄLJASELGITAMINE

Õpilase toe vajaduse väljaselgitamine toimub kahel tasandil – klassi tasand ja õpilase tasand. 

 

Klass Klassi tasandil toe vajaduse kaardistamine Õpilase tasandil toe vajaduse väljaselgitamine
1. klass

Koolivalmiduskaartidega tutvumine

Vestlus klassiõpetajaga

Klassi vaatlus 

Eripedagoogiline hindamine

* vanemate teavitamine; 

* õpilase pedagoogilis- 

psühholoogiline hindamine;

* Vajadusel koostöö teiste valdkondade spetsialistidega väljastpoolt kooli, täiendavate uuringute või teraapia soovitamine.

(Juhendmaterjal õpilase toetamiseks koolis; PGS § 46.  (4))

2.-5. klass

Vestlus klassijuhatajaga

Logopeediline etteütlus

Klassi vaatlus

Eripedagoogiline hindamine

6.-9. klass

Vestlus klassijuhatajaga

Klassi vaatlus 

Eripedagoogiline hindamine

 

Klassi tasandil kaardistavad tugispetsialistid toe vajadust tutvudes õpilaste dokumentidega, vesteldes õpetajatega, vaadeldes klassitunde ning viies läbi klassiülest eripedagoogilist hindamist. Nii selgitatakse välja, millise õpilase puhul peaks täiendavalt toe vajaduse hindamise korraldama. 

 

Konkreetse õpilase toe vajaduse hindamiseks viiakse läbi õpilase pedagoogilis-psühholoogiline hindamine – õpetajad ja kooli tugispetsialistid hindavad õpilase õpihuvi ja -motivatsiooni, õpioskusi, õpilase tugevaid ja nõrku külgi erinevates õppeainetes ja sotsiaalsetes oskustes, tunnetustegevust, emotsionaalset seisundit ja käitumist koolis. Hindamise tulemused kantakse individuaalse arengu jälgimise kaardile. Vajaduse ilmnedes tehakse koostööd teiste valdkondade spetsialistidega väljastpoolt kooli, soovitades täiendavaid uuringuid või teraapiat. (Juhendmaterjal õpilase toetamiseks koolis)