6. LOOVTÖÖ HINDAMINE

Loovtööle antakse kirjalik sõnaline tagasiside ning ei hinnata numbriliselt. Loovtööle ja selle esitlemisele annavad koondhinnangu juhendaja, retsensent ja kaitsmiskomisjon. Rühmatöö puhul hinnatakse iga liikme tööd eraldi. Hinnang antakse loovtöö kõikidele komponentidele (LISA 3.2), hindajad täidavad hindamislehe (LISA 3.3) ning kirjutab hinnangu vastavasse vormi.

 

Protsessis hinnatakse

  • õpilase algatusvõimet ja initsiatiivi loovtöö teema valimisel
  • ajakava järgimist
  • kokkulepetest kinnipidamist
  • suhtlemisoskust

Töö sisus hinnatakse

  • töö vastavust teemale
  • seatud eesmärkide saavutamist
  • meetodite ja vahendite valikut ja kasutamist
  • töö tulemust
  • töö kirjaliku osa ülesehitust
  • eneseanalüüsi ning läbivate teemadega või  õppeainetega seostamise põhjalikkust

Töö kirjaliku osa vormistamisel hinnatakse

  • töö vormistamist (teksti suurus, reavahe, pealkirjad, teksti joondamine, lehekülgede nummerdus jm)
  • jooniste, graafikute, tabelite, fotode, lisade korrektset vormistust
  • viitamist
  • eneseväljendust (sõnavara ja lausestus; terminite korrektne kasutamine; õigekeelsus)

Töö kaitsmisel hinnatakse

  • esitluse ülesehitust
  • kõne tempot, diktsiooni
  • esitluse näitlikustamist
  • kontakti kuulajatega

 

Juhendaja, retsensendi ja kaitsmiskomisjoni hinnang sisestatakse tagasisidelehele, mis antakse õpilasele. Loovtöö kaitsmisel märgitakse kaitstud loovtöö pealkiri õpilasraamatusse ning loovtöö pealkiri märgitakse ka põhikooli lõputunnistusele.

 

Juhendmaterjali koostamisel kasutatud allikad:

Innove õppekavad: „Soovitusi ja näiteid loovtööde läbiviimiseks põhikooli III kooliastmes” https://oppekava.innove.ee/soovitusi-ja-naiteid-loovtoode-labiviimiseks-pohikooli-iii-kooliastmes/

 

LISAD                                                       Lagedi Kool

Lisa 3.1

 

LOOVTÖÖ PEALKIRI

Põhikooli loovtöö

 

Koostaja(d): nimi

Klass

Juhendaja(d): nimi

 

Lagedi 2018

Lisa 3.2     Loovtööde hindamise põhimõtted

  Hindamise aspektid „väga hea“  „hea“ „rahuldav“
UURIMUSLIKU LOOVTÖÖ
SISU

 

Põhiidee ja sisu vastavus, põhjalikkus, faktide paikapidavus, materjali piisavus, sobiv meetodite
valik ja rakendus
Põhiidee ja sisu täielikus vastavuses.  Töö põhjalik, faktid
kontrollitud. Materjali kasutatud piisavalt. Valitud meetodid ja
rakendus sobivad
täielikult. 
Põhiidee ja sisu vastavuses. Töö
ülevaatlik, faktid kontrollitud. Materjali kasutatud mõnevõrra puudulikult. Valitud meetodid ja nende rakendus sobivad. 
Põhiidee ja sisu enamvähem vastavuses. Töös on sisulisi puudujääke, esineb kontrollimata fakte. Materjalide valik ebapiisav. Valitud meetodid ja rakendused sobivad. 
Ülesehituse terviklikkus ja loogilisus. Töö ülesehitus loogiline ja terviklik. Töö ülesehitus loogiline, kuid ei ole
päris terviklik. 
Töö ülesehitus ei ole loogiline. Töö ei ole terviklik, esineb sisulisi puudujääke. 
VORMISTUS

 

Keele korrektsus ja stiili sobivus. Sõnastus selge, korrektne, sobiva stiiliga. Ei esine õigekirjavigu.  Sõnastuses mõningast ebaselgust. Esineb üksikuid õigekirjavigu.  Sõnastus on ebaselge. Esineb mitmeid õigekirja vigu. 
Vormistamise korrektsus (sh viitamine). Vormistus (sh viitamine)
nõuetekohane. 
Esineb üksikuid
puudujääke vormistuses
või viitamises. 
Esineb suuremaid eksimusi
vormistamise nõuete vastu. Viitamine ebakorrektne või puudub üldse. 
ÕPILASE
AKTIIVSUS

Hindaja:
juhendaja
Õpilase aktiivsus uurimisprotsessis. Suhtlemisoskus. Õpilane aktiivne.
Suhtlemisoskus väga hea. 
Õpilane vajab aeg-ajalt juhendajapoolset meeldetuletamist.
Suhtlemisoskus hea. 
Õpilane vajab pidevat juhendajapoolset
meeldetuletamist. Suhtlemisoskus rahuldav. 
Ajakava järgimine,
kokkulepetest kinnipidamine.
Õpilane peab kinni kokkulepitud ajakavast.  Õpilane peab üldiselt kinni kokkulepitud ajakavast, esineb
üksikuid unustamisi, kuid õpilane tunneb ise huvi, et ajagraafikus  püsida. 
Õpilane ei pea kinni kokkulepetest ega ajakavast ning vajab pidevat meeldetuletamist. 
KAITSMINE

 

Töö esitlemine ja
kaitsmine. Esitluse ülesehitus, kõne tempo, esitluse näitlikustamine, kontakt kuulajatega, küsimustele vastamine.
 Esitluse ülesehitus loogiline, kõne tempo mõõdukas, esitluse näitlikustamine sobiv, ei ole slaididega liialdatud ega ka liiga vähe, kontakt kuulajatega väga hea. Vastab kompetentselt kuulaja.   Esitluse ülesehitus loogiline, kõne tempo ebasobiv (kiirustav või
aeglane), esitluse näitlikustamine üldiselt sobiv, slaidide koostamisel mõned vead, kontakt kuulajatega hea. Üksikud puudused kuulajate küsimustele vastamisel.
 Esitluse ülesehitus ei ole päris loogiline, kõne tempo ebasobiv (kiirustav või
aeglane), esitluse näitlikustamine sobiv, kontakt kuulajatega rahuldav. Olulised
puudujäägid kuulajate küsimustele vastamisel 

 

PRAKTILISE TÖÖ
IDEE JA
TEOSTUS
 
Projekti idee ja teostus Idee on originaalne, hästi teostatud.  Idee on originaalne, kuid teostuses üksikud puudused.  Idee ei ole originaalne ja teostuses suured puudused. 
Töö vastavus eesmärkidele  Töö on läbimõeldud ja vastab täielikult püstitatud eesmärkidele.   Töö on läbimõeldud, kuid ei vasta täielikult eesmärkidele.  Töö on läbimõeldud ja üldiselt vastab püstitatud eesmärkidele. 
VORMISTUS

 

Keele korrektsus ja stiili sobivus. Sõnastus selge, korrektne, sobiva stiiliga. Ei esine õigekirjavigu.  Sõnastuses mõningast ebaselgust. Esineb üksikuid õigekirjavigu.  Sõnastus on ebaselge. Esineb mitmeid õigekirja vigu. 
Vormistamise korrektsus (sh viitamine). Vormistus (sh viitamine)
nõuetekohane. 
Esineb üksikuid puudujääke vormistuses või viitamises.  Esineb suuremaid eksimusi vormistamise nõuete vastu. Viitamine ebakorrektne või puudub üldse. 
ÕPILASE
AKTIIVSUS

Hindaja:
juhendaja
Õpilase aktiivsus, koostöö rühmas. Suhtlemisoskus. Õpilane on aktiive. Koostöö rühmas sujub hästi, probleeme rühmas lahendatakse konstruktiivselt. Rühmasisene tööjaotus toimib. Suhtlemisoskus väga hea.  Õpilane vajab aeg-ajalt juhendajapoolset meeldetuletamist.
Koostöö rühmas hea, rühmasiseses
tööjaotuses on üksikuid vajakajäämisi.
Suhtlemisoskus hea. 
Õpilane vajab pidevat juhendajapoolset meeldetuletamist. Ülesannete jaotamisel ja täitmisel ei saa rühm hakkama juhendaja sekkumiseta. Suhtlemisoskus rahuldav. 
Ajakava järgimine,
kokkulepetest

kinnipidamine.

Õpilane peab kinni kokkulepitud ajakavast.  Õpilane peab üldiselt kinni kokkulepitud ajakavast, esineb üksikuid unustamisi, kuid õpilane tunneb ise huvi, et ajagraafikus püsida.  Õpilane ei pea kinni kokkulepetest ega ajakavast ning vajab pidevat meeldetuletamist. 
KAITSMINE

 

Töö kaitsmine.
Esitluse ülesehitus, kõne tempo, esitluse näitlikustamine,
kontakt kuulajatega, küsimustele vastamine.
Esitluse ülesehitus loogiline, kõne tempo mõõdukas, esitluse näitlikustamine sobiv, ei ole slaididega liialdatud ega ka liiga vähe, kontakt kuulajatega väga hea. Vastab kompetentselt kuulajate küsimustele.  Esitluse ülesehitus loogiline, kõne tempo ebasobiv (kiirustav või
aeglane), esitluse näitlikustamine üldiselt sobiv, slaidide koostamisel mõned vead, kontakt kuulajatega hea. Üksikud puudused kuulajate küsimustele vastamisel. 
Esitluse ülesehitus ei ole päris loogiline, kõne tempo ebasobiv (kiirustav või aeglane), esitluse näitlikustamine sobiv, kontakt kuulajatega rahuldav. Olulised puudujäägid kuulajate küsimustele vastamisel.

 

Lisa 3.3

  Hindamise aspektid „väga hea“  „hea“ „rahuldav“
UURIMUSLIKU LOOVTÖÖ
SISU

 

Põhiidee ja sisu vastavus, põhjalikkus, faktide paikapidavus, materjali piisavus, sobiv meetodite
valik ja rakendus
Ülesehituse terviklikkus ja loogilisus.
PRAKTILISE TÖÖ
IDEE JA
TEOSTUS

 

Projekti idee ja teostus
Töö vastavus eesmärkidele 
VORMISTUS
 
Keele korrektsus ja stiili sobivus.
Vormistamise korrektsus (sh viitamine).
ÕPILASE
AKTIIVSUS

Hindaja:
juhendaja
Õpilase aktiivsus uurimisprotsessis. Suhtlemisoskus.
Ajakava järgimine,
kokkulepetest kinnipidamine.
KAITSMINE

 

Töö esitlemine ja
kaitsmine. Esitluse ülesehitus, kõne tempo, esitluse näitlikustamine, kontakt kuulajatega, küsimustele vastamine.