LISA 2 ÜLEKOOLILISED TRADITSIOONILISED ÕPET MITMEKESISTAVAD TEGEVUSED

Ülekoolilised traditsioonilised tegevused ja nende seos üldpädevuste ja läbivate teemadega.

 

Ülekoolilise tegevuse nimetus Seos üldpädevustega Seos õppekava läbivate teemadega
Teadmistepäeva aktus ja koolirahu lepingu sõlmimine Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane peab lugu oma klassist ja koolist, oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust. Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab kontserdil viibimise reegleid; teab, et kedagi ei tohi naeruvääristada; oskab kaaslast kuulata, teda tunnustada. Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades Väärtused ja kõlblus – väärtustab kooli ja haridust; kultuuriline identiteet – esitatakse Eesti autorite loomingut. Tervis ja ohutus – sõlmitakse koolirahu leping. 
Turvaliselt liikumise nädal Enesemääratluspädevus – õpilane käitub ohutult järgides tervislikke eluviise; lahendab suhtlemisprobleeme. Sotsiaalne ja kodanikupädevus – toimib aktiivse, teadliku, abivalmi ja vastutustundliku kodanikuna; austab erinevate keskkondade reegleid. Tervis ja ohutus
Rahvusvaheline muusikapäev Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane peab lugu oma klassist ja koolist, oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust. Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab kontserdil viibimise reegleid. Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades Väärtused ja kõlblus; kultuuriline identiteet
Kooli ümbruse korrastamine ja maailmakoristuspäev Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane tajub ja väärtustab oma seotust loodusega; kujundab ilumeelt; oskab hinnata ühiskondlikke väärtusi; väärtustab looduslikku mitmekesisust. Sotsiaalne ja kodanikupädevus – õpilane suudab toimida teadliku ja vastutustundliku kodanikuna; teab ja järgib ühiskondlikke väärtusi ja norme; oskab teha koostööd teiste inimestega. Ettevõtlikkuspädevus – õpilane suudab oma ideid luua ja ellu viia, näha probleeme ja neis peituvaid võimalusi, aidata kaasa probleemide lahendamisele, korraldada ühistegevusi ja neist osa võtta, näidata algatusvõimet. keskkond ja jätkusuutlik areng
Õpetajate päeva tähistamine Enesemääratluspädevus – suutlikkus mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi, analüüsida oma käitumist erinevates olukordades; suhtluspädevus – suutlikkus ennast selgelt, asjakohaselt ja viisakalt väljendada; ettevõtlikkuspädevus – suutlikkus ideid luua ja ellu viia, kasutades omandatud teadmisi ja oskusi; seada eesmärke, koostada plaane, neid tutvustada ja ellu viia, reageerida loovalt, uuendusmeelselt ja paindlikult muutustele; sotsiaalne ja kodanikupädevus – suutlikkus ennast teostada; toimida aktiivse, teadliku, abivalmi ja vastutustundliku kodanikuna; õpipädevus – kasutab õpitut erinevates olukordades ja probleeme lahendades; analüüsib oma teadmisi ja oskusi;  Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus; väärtused ja kõlblus.
Vaimse tervise nädal Kultuuri- ja väärtuspädevus – suutlikkus hinnata inimsuhteid; tajuda ja väärtustada oma seotust teiste inimestega; enesemääratluspädevus – suutlikkus mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi; analüüsida oma käitumist erinevates olukordades; käituda ohutult ja järgida tervislikke eluviise; lahendada suhtlemisprobleeme; suhtluspädevus – suutlikkus ennast selgelt väljendada, arvestades olukordi ja mõistes suhtluspartnereid ning suhtlemise turvalisust; matemaatika-, loodusteaduste ja tehnoloogiaalane pädevus – suutlikkus teha tõenduspõhiseid otsuseid; ettevõtlikkuspädevus – näha probleeme ja neis peituvaid võimalusi, aidata kaasa probleemide lahendamisele; seada eesmärke, koostada plaane, neid tutvustada ja ellu viia;  Elukestev õpe ja karjääri kujundamine; tervis ja ohutus; väärtused ja kõlblus
“Tee end nähtavaks” Sotsiaalne ja kodanikupädevus- õpilane suudab toimida vastutustundliku kodanikuna. enesemääratluspädevus – oskab käituda ohutult ja järgida tervislikke eluviise.  Tervis ja ohutus
Isadepäeva nädala orienteerumine Kultuuri ja väärtuspädevus – tajub ja väärtustab oma seotust teiste inimestega, ühiskonnaga, loodusega; enesemääratluspädevus – suudab mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi; analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; käitub ohutult; õpipädevus – kasutab õpitut erinevates olukordades ja probleeme lahendades; seostab omandatud teadmisi varem õpituga; analüüsib oma teadmisi ja oskusi; Tervis ja ohutus; keskkond ja jätkusuutlik areng
Mardi-ja Kadripäeva tähistamine Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane oskab väärtustada oma maa kultuuripärandit; hinnata üldinimlikke ja ühiskondlikke väärtusi, väärtustada inimlikku, kultuurilist ja looduslikku mitmekesisust; teadvustada oma väärtushinnanguid. Kultuuriline identiteet
Kõnevõistlus Sotsiaalne ja kodanikupädevus – suutlikkus ennast teostada; enesemääratluspädevus – suudab mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi; analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; suhtluspädevus – suudab ennast esitleda, oma seisukohti esitada ja põhjendada; loeb ning eristab ja mõistab teabe- ja tarbetekste ning ilukirjandust; kirjutab eri liiki tekste, kasutab korrektset viitamist, kohaseid keelevahendeid ja sobivat stiili; väärtustab õigekeelsust ja väljendusrikast keelt ning kokkuleppel põhinevat suhtlemisviisi; ettevõtlikkuspädevus – kasutab omandatud teadmisi ja oskusi erinevates elu- ja tegevusvaldkondades; näeb probleeme ja neis peituvaid võimalusi; digipädevus – leiab ja säilitab digivahendite abil infot ning hindab selle asjakohasust ja usaldusväärsust Kultuuriline identiteet, kodanikualgatus ja ettevõtlikkus; väärtused ja kõlblus
Sallivuspäev

Kultuuri- ja väärtuspädevus – suutlikkus hinnata inimsuhteid ja tegevusi üldkehtivate moraalinormide seisukohast; tajuda ja väärtustada oma seotust oma ja teiste maade ja rahvaste kultuuripärandiga; väärtustada inimlikku, kultuurilist ja looduslikku mitmekesisust; teadvustada oma väärtushinnanguid.

sotsiaalne ja kodanikupädevus – toimida teadliku, abivalmi ja vastutustundliku kodanikuna ning toetada ühiskonna demokraatlikku arengut; austada ühiskondlikku mitmekesisust, religioonide ja rahvuste omapära; teha koostööd teiste inimestega erinevates situatsioonides; aktsepteerida inimeste ja nende väärtushinnangute erinevusi ning arvestada neid suhtlemisel;

enesemääratluspädevus – suutlikkus analüüsida oma käitumist erinevates olukordades; lahendada suhtlemisprobleeme; suhtluspädevus – suutlikkus ennast selgelt, asjakohaselt ja viisakalt väljendada nii emakeeles kui ka võõrkeeltes, arvestades olukordi ja mõistes suhtluspartnereid ning suhtlemise turvalisust; ennast esitleda.

Kultuuriline identiteet; väärtused ja kõlblus; tervis ja ohutus
Jõuluaja alguse aktus Kultuuri- ja väärtuspädevus – suudab hinnata inimsuhteid ja tegevusi üldkehtivate moraalinormide seisukohast; tajub ja väärtustab oma seotust teiste inimestega, ühiskonnaga, väärtustab loomingut, hindab üldinimlikke ja ühiskondlikke väärtusi; Kultuuriline identiteet; väärtused ja kõlblus
Jõululaat Suhtluspädevus-õpilane suudab ennast selgelt, asjakohaselt ja viisakalt väljendada, ennast esitleda. Ettevõtlikkuspädevus – näidata algatusvõimet ja vastutada tulemuste eest; reageerida loovalt, uuendusmeelselt ja paindlikult muutustele; rakendada finantskirjaoskust.  Ettevõtlikkus
Jõulukontsert Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane peab lugu oma klassist ja koolist, oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab kontserdil viibimise reegleid; teab, et kedagi ei tohi naeruvääristada; oskab kaaslast kuulata, teda tunnustada; Enesemääratluspädevus – mõistab oma teadmisi ja oskusi, analüüsib oma käitumist erinevates olukordades Kultuuriline identiteet; väärtused ja kõlblus
Jõuluhommik Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane peab lugu oma klassist ja koolist, oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab kontserdil viibimise reegleid; teab, et kedagi ei tohi naeruvääristada; oskab kaaslast kuulata, teda tunnustada. Kultuuriline identiteet, väärtused ja kõlblus
Turvaliselt internetis päev Digipädevus – on teadlik digikeskkonna ohtudest ning oskab kaitsta oma privaatsust, isikuandmeid ja digitaalset identiteeti; järgib digikeskkonnas samu moraali- ja väärtuspõhimõtteid nagu igapäevaelus. enesemääratluspädevus – suudab mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi; analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; käitub ohutult ja järgida tervislikke eluviise; õpipädevus – suudab organiseerida õppekeskkonda individuaalselt ja rühmas ning hankida õppimiseks vajaminevat teavet; kasutab õpitut erinevates olukordades; seostab omandatud teadmisi varem õpituga; analüüsib oma teadmisi ja oskusi Tervis ja ohutus; teabekeskkond; väärtused ja kõlblus
Euroopa 112 päev Enesemääratluspädevussuudab mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi; analüüsib oma käitumist erinevates olukordade, käituda ohutult ja järgida tervislikke eluviisi. Õpipädevus – suudab organiseerida õppekeskkonda individuaalselt ja rühmas ning hankida õppimiseks vajaminevat teavet; kasutab õpitut erinevates olukordades; seostab omandatud teadmisi varem õpituga; analüüsib oma teadmisi ja oskusi, Tervis ja ohutus
Sõbrapäev Ettevõtlikkuspädevus – suudab ideid luua ja ellu viia, kasutades omandatud teadmisi ja oskusi erinevates elu- ja tegevusvaldkondades; seab eesmärke, koostab plaane ja viib ellu; korraldab ühistegevusi ja võtab neist osa, näitab algatusvõimet ja vastutab tulemuste eest; võtab arukaid riske; suhtluspädevus – suudab ennast selgelt, asjakohaselt ja viisakalt väljendada, arvestades olukordi ja mõistes suhtluspartnereid; õpipädevus – kasutab õpitut erinevates olukordades; matemaatikapädevus – suudab kasutada matemaatikale omast keelt igapäevaelus; Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus
Eesti Vabariigi aastapäeva ja Lagedi Kooli sünnipäeva tähistamine Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane peab lugu oma klassist ja koolist, arvestab oma maa kultuuripärandiga ning nüüdiskultuuri sündmustega; hindab üldinimlikke ja ühiskondlikke väärtusi, väärtustab inimlikku, kultuurilist ja looduslikku mitmekesisust; teadvustab oma väärtushinnanguid. Sotsiaalne ja kodanikupädevus – õpilane suudab toimida aktiivse, teadliku, abivalmi ja vastutustundliku kodanikuna ning toetab ühiskonna demokraatlikku arengut ja Eesti riiklikku iseseisvust.  Kultuuriline identiteet; väärtused ja kõlblus
Talvine seikluspäev Õpipädevus – õpilane kasutab õpitut erinevates olukordades ja oskab probleeme lahendada; seostab omandatud teadmisi varem õpituga. Suhtluspädevus oskab arvestada olukordi ja mõista suhtluspartnereid. Matemaatika-, loodusteaduste ja tehnoloogiaalane pädevus – suudab kasutada matemaatikale omast keelt, sümboleid, meetodeid koolis ja igapäevaelus; suudab kirjeldada ümbritsevat maailma loodusteaduslike mudelite ja mõõtmise vahendite abil ning teha tõenduspõhiseid otsuseid.  Kodanikualgatus, väärtused ja kõlblikus
Inimõiguste nädal Kultuuri- ja väärtuspädevus – suutlikkus hinnata inimsuhteid ja tegevusi üldkehtivate moraalinormide seisukohast; tajuda ja väärtustada oma seotust teiste inimestega, ühiskonnaga; väärtustada inimlikku, kultuurilist ja looduslikku mitmekesisust; teadvustada oma väärtushinnanguid. Sotsiaalne ja kodanikupädevus – suutlikkus ennast teostada; toimida aktiivse, teadliku, abivalmi ja vastutustundliku kodanikuna ning toetada ühiskonna demokraatlikku arengut ja Eesti riiklikku iseseisvust; teada ja järgida ühiskondlikke väärtusi ja norme; austada erinevate keskkondade reegleid ja ühiskondlikku mitmekesisust, religioonide ja rahvuste omapära; teha koostööd teiste inimestega erinevates situatsioonides; aktsepteerida inimeste ja nende väärtushinnangute erinevusi ning arvestada neid suhtlemisel. Enesemääratluspädevus – suutlikkus mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi; analüüsida oma käitumist erinevates olukordades. Suhtluspädevus – suutlikkus ennast selgelt, asjakohaselt ja viisakalt väljendada, arvestades olukordi ja mõistes suhtluspartnereid; ennast esitleda, oma seisukohti esitada ja põhjendada.  Keskkond ja jätkusuutlik areng, kodanikualgatus ja ettevõtlikkus, kultuuriline identiteet, väärtused ja kõlblus.
Emakeelepäev Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab erinevates keskkondades reegleid; Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; õpipädevus – seostab omandatud teadmisi varem õpituga Kultuuriline identiteet, väärtused ja kõlblus
Stiilinädal Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab erinevates keskkondades reegleid, teeb koostööd teiste inimestega erinevates situatsioonides; aktsepteerib inimeste ja nende väärtushinnangute erinevusi ning arvestab neid suhtlemisel; Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; õpipädevus – suudab organiseerida õppekeskkonda individuaalselt ja rühmas ning hankida vajaminevat teavet; planeerib õppimist ja järgib seda plaani; ettevõtlikkuspädevus – suudab ideid luua ja ellu viia, kasutades omandatud teadmisi ja oskusi; seab eesmärke, koostab plaane ja viib ellu. Elukestev õpe ja karjääri planeerimine – tulevikuametite päev; väärtused ja kõlblus
Kevadball ja noortepidu Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab erinevates keskkondades reegleid; Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; suhtluspädevus – kirjutab eri liiki tekste, kasutades korrektset viitamist, kohaseid keelevahendeid ja sobivat stiili; väärtustab õigekeelsust ja väljendusrikast keelt ning kokkuleppel põhinevat suhtlemisviisi; Kultuuriline identiteet, väärtused ja kõlblus; kodanikualgatus ja ettevõtlikkus
Playbox Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab erinevates keskkondades reegleid, teeb koostööd teiste inimestega erinevates situatsioonides; aktsepteerib inimeste ja nende väärtushinnangute erinevusi ning arvestab neid suhtlemisel; Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; õpipädevus – suudab organiseerida õppekeskkonda individuaalselt ja rühmas ning hankida vajaminevat teavet; planeerib õppimist ja järgib seda plaani; Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus;
Tervisenädal Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane tajub ja väärtustab oma seost teiste inimestega. Sotsiaalne ja kodanikupädevus – oskab teha koostööd teiste inimestega erinevates situatsioonides. Enesemääratluspädevus – käitub ohutult ja järgib tervislikke eluviise. Õpipädevus – oskab hankida tervisekäitumiseks vajalikke teadmidi. Tervis ja ohutus
Kevadpidu-näitus Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab erinevates keskkondades reegleid; Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; suhtluspädevus – suudab oma seisukohti põhjendada ja neid viisakalt ja asjakohaselt väljendada. Kultuuriline identiteet; väärtused ja kõlblus
Lagedi Kooli triatlon Sotsiaalne ja kodanikupädevus – on abivalmis, teab, et kedagi ei tohi naeruvääristada; Enesemääratluspädevus – teab oma tugevusi ja nõrkusi, käitub ohutult; õpipädevus – kasutab õpitud teadmisi vastavalt olukorrale, analüüsib oma teadmisi ja oskusi Tervis ja ohutus
Lagedi Kooli loovtööde konverents Sotsiaalne ja kodanikupädevus – suutlikkus ennast teostada; enesemääratluspädevus – suudab mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi; analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; suhtluspädevus – suudab ennast esitleda, oma seisukohti esitada ja põhjendada; loeb ning eristab ja mõistab teabe- ja tarbetekste ning ilukirjandust; kirjutab eri liiki tekste, kasutab korrektset viitamist, kohaseid keelevahendeid ja sobivat stiili; väärtustab õigekeelsust ja väljendusrikast keelt ning kokkuleppel põhinevat suhtlemisviisi; ettevõtlikkuspädevus – kasutab omandatud teadmisi ja oskusi erinevates elu- ja tegevusvaldkondades; näeb probleeme ja neis peituvaid võimalusi; digipädevus – suudab kasutada uuenevat digitehnoloogiat toimetulekuks; leiab ja säilitab digivahendite abil infot ning hindab selle asjakohasust ja usaldusväärsust; osaleb digitaalses sisuloomes, sh tekstide, piltide, multimeediumide loomisel ja kasutamisel; kasutab probleemilahenduseks sobivaid digivahendeid ja võtteid, Elukestev õpe ja karjääri planeerimine; läbivad teemad sõltuvad ka õpilaste valitud töö teemadest
9. klassi viimane koolikell Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane peab lugu oma klassist ja koolist, oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust ; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab kontserdil viibimise reegleid; teab, et kedagi ei tohi naeruvääristada; oskab kaaslast kuulata, teda tunnustada; Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades Väärtused ja kõlblus
Lagedi kooli laager Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane suudab hinnata inimsuhteid ja tegevusi üldkehtivate moraalinormide seisukohast; tajub ja väärtustab oma seotust teiste inimestega, ühiskonnaga, loodusega, oskab hinnata üldinimlikke ja ühiskondlikke väärtusi, väärtustab inimlikku, kultuurilist ja looduslikku mitmekesisust; teadvustab oma väärtushinnanguid. Sotsiaalne ja kodanikupädevus – suudab ennast teostada ja toimida aktiivse, teadliku ja abivalmi kodanikuna, oskab austada erinevate keskkondade reegleid, teeb koostööd teiste inimestega erinevates situatsioonides. Enesemääratluspädevus – suudab mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi; analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; käitub ohutult ja järgib tervislikke eluviise. Õpipädevus – suudab oragniseerida õppekeskonda rühmas, kasutab õpitut erinevates olukordades, seostab omandatud teadmisi varem õpituga. Suhtluspädevus – suudab ennast selgelt, asjakohaselt ja viisakalt väljendada.  Kodanikualgatus, väärtused ja kõlblus
Koolilõpu seikluspäev õpipädevus – õpilane kasutab õpitut erinevates olukordades ja oskab probleeme lahendada; seostab omandatud teadmisi varem õpituga. Suhtluspädevus oskab arvestada olukordi ja mõista suhtluspartnereid. Matemaatika-, loodusteaduste ja tehnoloogiaalane pädevus – suudab kasutada matemaatikale omast keelt, sümboleid, meetodeid koolis ja igapäevaelus; suudab kirjeldada ümbritsevat maailma loodusteaduslike mudelite ja mõõtmise vahendite abil ning teha tõenduspõhiseid otsuseid.  Kodanikualgatus, väärtused ja kõlblus
1.-8. klassi lõpuaktus Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane peab lugu oma klassist ja koolist, oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust ; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab kontserdil viibimise reegleid; teab, et kedagi ei tohi naeruvääristada; oskab kaaslast kuulata, teda tunnustada; Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades Kultuuriline identiteet; väärtused ja kõlblus
Direktori vastuvõtt parimatele õpilastele ja nende vanematele Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane peab lugu oma klassist ja koolist, oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust ; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab kontserdil viibimise reegleid; teab, et kedagi ei tohi naeruvääristada; oskab kaaslast kuulata, teda tunnustada; Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades. Väärtused ja kõlblus
9. klassi lõpuaktus Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane peab lugu oma klassist ja koolist, oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust ; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab kontserdil viibimise reegleid; teab, et kedagi ei tohi naeruvääristada; oskab kaaslast kuulata, teda tunnustada; Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades Väärtused ja kõlblus