Ülekoolilised traditsioonilised tegevused ja nende seos üldpädevuste ja läbivate teemadega.
Ülekoolilise tegevuse nimetus | Seos üldpädevustega | Seos õppekava läbivate teemadega |
Teadmistepäeva aktus ja koolirahu lepingu sõlmimine | Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane peab lugu oma klassist ja koolist, oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust. Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab kontserdil viibimise reegleid; teab, et kedagi ei tohi naeruvääristada; oskab kaaslast kuulata, teda tunnustada. Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades | Väärtused ja kõlblus – väärtustab kooli ja haridust; kultuuriline identiteet – esitatakse Eesti autorite loomingut. Tervis ja ohutus – sõlmitakse koolirahu leping. |
Turvaliselt liikumise nädal | Enesemääratluspädevus – õpilane käitub ohutult järgides tervislikke eluviise; lahendab suhtlemisprobleeme. Sotsiaalne ja kodanikupädevus – toimib aktiivse, teadliku, abivalmi ja vastutustundliku kodanikuna; austab erinevate keskkondade reegleid. | Tervis ja ohutus |
Rahvusvaheline muusikapäev | Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane peab lugu oma klassist ja koolist, oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust. Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab kontserdil viibimise reegleid. Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades | Väärtused ja kõlblus; kultuuriline identiteet |
Kooli ümbruse korrastamine ja maailmakoristuspäev | Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane tajub ja väärtustab oma seotust loodusega; kujundab ilumeelt; oskab hinnata ühiskondlikke väärtusi; väärtustab looduslikku mitmekesisust. Sotsiaalne ja kodanikupädevus – õpilane suudab toimida teadliku ja vastutustundliku kodanikuna; teab ja järgib ühiskondlikke väärtusi ja norme; oskab teha koostööd teiste inimestega. Ettevõtlikkuspädevus – õpilane suudab oma ideid luua ja ellu viia, näha probleeme ja neis peituvaid võimalusi, aidata kaasa probleemide lahendamisele, korraldada ühistegevusi ja neist osa võtta, näidata algatusvõimet. | keskkond ja jätkusuutlik areng |
Õpetajate päeva tähistamine | Enesemääratluspädevus – suutlikkus mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi, analüüsida oma käitumist erinevates olukordades; suhtluspädevus – suutlikkus ennast selgelt, asjakohaselt ja viisakalt väljendada; ettevõtlikkuspädevus – suutlikkus ideid luua ja ellu viia, kasutades omandatud teadmisi ja oskusi; seada eesmärke, koostada plaane, neid tutvustada ja ellu viia, reageerida loovalt, uuendusmeelselt ja paindlikult muutustele; sotsiaalne ja kodanikupädevus – suutlikkus ennast teostada; toimida aktiivse, teadliku, abivalmi ja vastutustundliku kodanikuna; õpipädevus – kasutab õpitut erinevates olukordades ja probleeme lahendades; analüüsib oma teadmisi ja oskusi; | Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus; väärtused ja kõlblus. |
Vaimse tervise nädal | Kultuuri- ja väärtuspädevus – suutlikkus hinnata inimsuhteid; tajuda ja väärtustada oma seotust teiste inimestega; enesemääratluspädevus – suutlikkus mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi; analüüsida oma käitumist erinevates olukordades; käituda ohutult ja järgida tervislikke eluviise; lahendada suhtlemisprobleeme; suhtluspädevus – suutlikkus ennast selgelt väljendada, arvestades olukordi ja mõistes suhtluspartnereid ning suhtlemise turvalisust; matemaatika-, loodusteaduste ja tehnoloogiaalane pädevus – suutlikkus teha tõenduspõhiseid otsuseid; ettevõtlikkuspädevus – näha probleeme ja neis peituvaid võimalusi, aidata kaasa probleemide lahendamisele; seada eesmärke, koostada plaane, neid tutvustada ja ellu viia; | Elukestev õpe ja karjääri kujundamine; tervis ja ohutus; väärtused ja kõlblus |
“Tee end nähtavaks” | Sotsiaalne ja kodanikupädevus- õpilane suudab toimida vastutustundliku kodanikuna. enesemääratluspädevus – oskab käituda ohutult ja järgida tervislikke eluviise. | Tervis ja ohutus |
Isadepäeva nädala orienteerumine | Kultuuri ja väärtuspädevus – tajub ja väärtustab oma seotust teiste inimestega, ühiskonnaga, loodusega; enesemääratluspädevus – suudab mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi; analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; käitub ohutult; õpipädevus – kasutab õpitut erinevates olukordades ja probleeme lahendades; seostab omandatud teadmisi varem õpituga; analüüsib oma teadmisi ja oskusi; | Tervis ja ohutus; keskkond ja jätkusuutlik areng |
Mardi-ja Kadripäeva tähistamine | Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane oskab väärtustada oma maa kultuuripärandit; hinnata üldinimlikke ja ühiskondlikke väärtusi, väärtustada inimlikku, kultuurilist ja looduslikku mitmekesisust; teadvustada oma väärtushinnanguid. | Kultuuriline identiteet |
Kõnevõistlus | Sotsiaalne ja kodanikupädevus – suutlikkus ennast teostada; enesemääratluspädevus – suudab mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi; analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; suhtluspädevus – suudab ennast esitleda, oma seisukohti esitada ja põhjendada; loeb ning eristab ja mõistab teabe- ja tarbetekste ning ilukirjandust; kirjutab eri liiki tekste, kasutab korrektset viitamist, kohaseid keelevahendeid ja sobivat stiili; väärtustab õigekeelsust ja väljendusrikast keelt ning kokkuleppel põhinevat suhtlemisviisi; ettevõtlikkuspädevus – kasutab omandatud teadmisi ja oskusi erinevates elu- ja tegevusvaldkondades; näeb probleeme ja neis peituvaid võimalusi; digipädevus – leiab ja säilitab digivahendite abil infot ning hindab selle asjakohasust ja usaldusväärsust | Kultuuriline identiteet, kodanikualgatus ja ettevõtlikkus; väärtused ja kõlblus |
Sallivuspäev |
Kultuuri- ja väärtuspädevus – suutlikkus hinnata inimsuhteid ja tegevusi üldkehtivate moraalinormide seisukohast; tajuda ja väärtustada oma seotust oma ja teiste maade ja rahvaste kultuuripärandiga; väärtustada inimlikku, kultuurilist ja looduslikku mitmekesisust; teadvustada oma väärtushinnanguid. sotsiaalne ja kodanikupädevus – toimida teadliku, abivalmi ja vastutustundliku kodanikuna ning toetada ühiskonna demokraatlikku arengut; austada ühiskondlikku mitmekesisust, religioonide ja rahvuste omapära; teha koostööd teiste inimestega erinevates situatsioonides; aktsepteerida inimeste ja nende väärtushinnangute erinevusi ning arvestada neid suhtlemisel; enesemääratluspädevus – suutlikkus analüüsida oma käitumist erinevates olukordades; lahendada suhtlemisprobleeme; suhtluspädevus – suutlikkus ennast selgelt, asjakohaselt ja viisakalt väljendada nii emakeeles kui ka võõrkeeltes, arvestades olukordi ja mõistes suhtluspartnereid ning suhtlemise turvalisust; ennast esitleda. |
Kultuuriline identiteet; väärtused ja kõlblus; tervis ja ohutus |
Jõuluaja alguse aktus | Kultuuri- ja väärtuspädevus – suudab hinnata inimsuhteid ja tegevusi üldkehtivate moraalinormide seisukohast; tajub ja väärtustab oma seotust teiste inimestega, ühiskonnaga, väärtustab loomingut, hindab üldinimlikke ja ühiskondlikke väärtusi; | Kultuuriline identiteet; väärtused ja kõlblus |
Jõululaat | Suhtluspädevus-õpilane suudab ennast selgelt, asjakohaselt ja viisakalt väljendada, ennast esitleda. Ettevõtlikkuspädevus – näidata algatusvõimet ja vastutada tulemuste eest; reageerida loovalt, uuendusmeelselt ja paindlikult muutustele; rakendada finantskirjaoskust. | Ettevõtlikkus |
Jõulukontsert | Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane peab lugu oma klassist ja koolist, oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab kontserdil viibimise reegleid; teab, et kedagi ei tohi naeruvääristada; oskab kaaslast kuulata, teda tunnustada; Enesemääratluspädevus – mõistab oma teadmisi ja oskusi, analüüsib oma käitumist erinevates olukordades | Kultuuriline identiteet; väärtused ja kõlblus |
Jõuluhommik | Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane peab lugu oma klassist ja koolist, oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab kontserdil viibimise reegleid; teab, et kedagi ei tohi naeruvääristada; oskab kaaslast kuulata, teda tunnustada. | Kultuuriline identiteet, väärtused ja kõlblus |
Turvaliselt internetis päev | Digipädevus – on teadlik digikeskkonna ohtudest ning oskab kaitsta oma privaatsust, isikuandmeid ja digitaalset identiteeti; järgib digikeskkonnas samu moraali- ja väärtuspõhimõtteid nagu igapäevaelus. enesemääratluspädevus – suudab mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi; analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; käitub ohutult ja järgida tervislikke eluviise; õpipädevus – suudab organiseerida õppekeskkonda individuaalselt ja rühmas ning hankida õppimiseks vajaminevat teavet; kasutab õpitut erinevates olukordades; seostab omandatud teadmisi varem õpituga; analüüsib oma teadmisi ja oskusi | Tervis ja ohutus; teabekeskkond; väärtused ja kõlblus |
Euroopa 112 päev | Enesemääratluspädevus – suudab mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi; analüüsib oma käitumist erinevates olukordade, käituda ohutult ja järgida tervislikke eluviisi. Õpipädevus – suudab organiseerida õppekeskkonda individuaalselt ja rühmas ning hankida õppimiseks vajaminevat teavet; kasutab õpitut erinevates olukordades; seostab omandatud teadmisi varem õpituga; analüüsib oma teadmisi ja oskusi, | Tervis ja ohutus |
Sõbrapäev | Ettevõtlikkuspädevus – suudab ideid luua ja ellu viia, kasutades omandatud teadmisi ja oskusi erinevates elu- ja tegevusvaldkondades; seab eesmärke, koostab plaane ja viib ellu; korraldab ühistegevusi ja võtab neist osa, näitab algatusvõimet ja vastutab tulemuste eest; võtab arukaid riske; suhtluspädevus – suudab ennast selgelt, asjakohaselt ja viisakalt väljendada, arvestades olukordi ja mõistes suhtluspartnereid; õpipädevus – kasutab õpitut erinevates olukordades; matemaatikapädevus – suudab kasutada matemaatikale omast keelt igapäevaelus; | Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus |
Eesti Vabariigi aastapäeva ja Lagedi Kooli sünnipäeva tähistamine | Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane peab lugu oma klassist ja koolist, arvestab oma maa kultuuripärandiga ning nüüdiskultuuri sündmustega; hindab üldinimlikke ja ühiskondlikke väärtusi, väärtustab inimlikku, kultuurilist ja looduslikku mitmekesisust; teadvustab oma väärtushinnanguid. Sotsiaalne ja kodanikupädevus – õpilane suudab toimida aktiivse, teadliku, abivalmi ja vastutustundliku kodanikuna ning toetab ühiskonna demokraatlikku arengut ja Eesti riiklikku iseseisvust. | Kultuuriline identiteet; väärtused ja kõlblus |
Talvine seikluspäev | Õpipädevus – õpilane kasutab õpitut erinevates olukordades ja oskab probleeme lahendada; seostab omandatud teadmisi varem õpituga. Suhtluspädevus oskab arvestada olukordi ja mõista suhtluspartnereid. Matemaatika-, loodusteaduste ja tehnoloogiaalane pädevus – suudab kasutada matemaatikale omast keelt, sümboleid, meetodeid koolis ja igapäevaelus; suudab kirjeldada ümbritsevat maailma loodusteaduslike mudelite ja mõõtmise vahendite abil ning teha tõenduspõhiseid otsuseid. | Kodanikualgatus, väärtused ja kõlblikus |
Inimõiguste nädal | Kultuuri- ja väärtuspädevus – suutlikkus hinnata inimsuhteid ja tegevusi üldkehtivate moraalinormide seisukohast; tajuda ja väärtustada oma seotust teiste inimestega, ühiskonnaga; väärtustada inimlikku, kultuurilist ja looduslikku mitmekesisust; teadvustada oma väärtushinnanguid. Sotsiaalne ja kodanikupädevus – suutlikkus ennast teostada; toimida aktiivse, teadliku, abivalmi ja vastutustundliku kodanikuna ning toetada ühiskonna demokraatlikku arengut ja Eesti riiklikku iseseisvust; teada ja järgida ühiskondlikke väärtusi ja norme; austada erinevate keskkondade reegleid ja ühiskondlikku mitmekesisust, religioonide ja rahvuste omapära; teha koostööd teiste inimestega erinevates situatsioonides; aktsepteerida inimeste ja nende väärtushinnangute erinevusi ning arvestada neid suhtlemisel. Enesemääratluspädevus – suutlikkus mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi; analüüsida oma käitumist erinevates olukordades. Suhtluspädevus – suutlikkus ennast selgelt, asjakohaselt ja viisakalt väljendada, arvestades olukordi ja mõistes suhtluspartnereid; ennast esitleda, oma seisukohti esitada ja põhjendada. | Keskkond ja jätkusuutlik areng, kodanikualgatus ja ettevõtlikkus, kultuuriline identiteet, väärtused ja kõlblus. |
Emakeelepäev | Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab erinevates keskkondades reegleid; Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; õpipädevus – seostab omandatud teadmisi varem õpituga | Kultuuriline identiteet, väärtused ja kõlblus |
Stiilinädal | Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab erinevates keskkondades reegleid, teeb koostööd teiste inimestega erinevates situatsioonides; aktsepteerib inimeste ja nende väärtushinnangute erinevusi ning arvestab neid suhtlemisel; Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; õpipädevus – suudab organiseerida õppekeskkonda individuaalselt ja rühmas ning hankida vajaminevat teavet; planeerib õppimist ja järgib seda plaani; ettevõtlikkuspädevus – suudab ideid luua ja ellu viia, kasutades omandatud teadmisi ja oskusi; seab eesmärke, koostab plaane ja viib ellu. | Elukestev õpe ja karjääri planeerimine – tulevikuametite päev; väärtused ja kõlblus |
Kevadball ja noortepidu | Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab erinevates keskkondades reegleid; Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; suhtluspädevus – kirjutab eri liiki tekste, kasutades korrektset viitamist, kohaseid keelevahendeid ja sobivat stiili; väärtustab õigekeelsust ja väljendusrikast keelt ning kokkuleppel põhinevat suhtlemisviisi; | Kultuuriline identiteet, väärtused ja kõlblus; kodanikualgatus ja ettevõtlikkus |
Playbox | Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab erinevates keskkondades reegleid, teeb koostööd teiste inimestega erinevates situatsioonides; aktsepteerib inimeste ja nende väärtushinnangute erinevusi ning arvestab neid suhtlemisel; Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; õpipädevus – suudab organiseerida õppekeskkonda individuaalselt ja rühmas ning hankida vajaminevat teavet; planeerib õppimist ja järgib seda plaani; | Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus; |
Tervisenädal | Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane tajub ja väärtustab oma seost teiste inimestega. Sotsiaalne ja kodanikupädevus – oskab teha koostööd teiste inimestega erinevates situatsioonides. Enesemääratluspädevus – käitub ohutult ja järgib tervislikke eluviise. Õpipädevus – oskab hankida tervisekäitumiseks vajalikke teadmidi. | Tervis ja ohutus |
Kevadpidu-näitus | Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab erinevates keskkondades reegleid; Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; suhtluspädevus – suudab oma seisukohti põhjendada ja neid viisakalt ja asjakohaselt väljendada. | Kultuuriline identiteet; väärtused ja kõlblus |
Lagedi Kooli triatlon | Sotsiaalne ja kodanikupädevus – on abivalmis, teab, et kedagi ei tohi naeruvääristada; Enesemääratluspädevus – teab oma tugevusi ja nõrkusi, käitub ohutult; õpipädevus – kasutab õpitud teadmisi vastavalt olukorrale, analüüsib oma teadmisi ja oskusi | Tervis ja ohutus |
Lagedi Kooli loovtööde konverents | Sotsiaalne ja kodanikupädevus – suutlikkus ennast teostada; enesemääratluspädevus – suudab mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi; analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; suhtluspädevus – suudab ennast esitleda, oma seisukohti esitada ja põhjendada; loeb ning eristab ja mõistab teabe- ja tarbetekste ning ilukirjandust; kirjutab eri liiki tekste, kasutab korrektset viitamist, kohaseid keelevahendeid ja sobivat stiili; väärtustab õigekeelsust ja väljendusrikast keelt ning kokkuleppel põhinevat suhtlemisviisi; ettevõtlikkuspädevus – kasutab omandatud teadmisi ja oskusi erinevates elu- ja tegevusvaldkondades; näeb probleeme ja neis peituvaid võimalusi; digipädevus – suudab kasutada uuenevat digitehnoloogiat toimetulekuks; leiab ja säilitab digivahendite abil infot ning hindab selle asjakohasust ja usaldusväärsust; osaleb digitaalses sisuloomes, sh tekstide, piltide, multimeediumide loomisel ja kasutamisel; kasutab probleemilahenduseks sobivaid digivahendeid ja võtteid, | Elukestev õpe ja karjääri planeerimine; läbivad teemad sõltuvad ka õpilaste valitud töö teemadest |
9. klassi viimane koolikell | Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane peab lugu oma klassist ja koolist, oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust ; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab kontserdil viibimise reegleid; teab, et kedagi ei tohi naeruvääristada; oskab kaaslast kuulata, teda tunnustada; Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades | Väärtused ja kõlblus |
Lagedi kooli laager | Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane suudab hinnata inimsuhteid ja tegevusi üldkehtivate moraalinormide seisukohast; tajub ja väärtustab oma seotust teiste inimestega, ühiskonnaga, loodusega, oskab hinnata üldinimlikke ja ühiskondlikke väärtusi, väärtustab inimlikku, kultuurilist ja looduslikku mitmekesisust; teadvustab oma väärtushinnanguid. Sotsiaalne ja kodanikupädevus – suudab ennast teostada ja toimida aktiivse, teadliku ja abivalmi kodanikuna, oskab austada erinevate keskkondade reegleid, teeb koostööd teiste inimestega erinevates situatsioonides. Enesemääratluspädevus – suudab mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi; analüüsib oma käitumist erinevates olukordades; käitub ohutult ja järgib tervislikke eluviise. Õpipädevus – suudab oragniseerida õppekeskonda rühmas, kasutab õpitut erinevates olukordades, seostab omandatud teadmisi varem õpituga. Suhtluspädevus – suudab ennast selgelt, asjakohaselt ja viisakalt väljendada. | Kodanikualgatus, väärtused ja kõlblus |
Koolilõpu seikluspäev | õpipädevus – õpilane kasutab õpitut erinevates olukordades ja oskab probleeme lahendada; seostab omandatud teadmisi varem õpituga. Suhtluspädevus oskab arvestada olukordi ja mõista suhtluspartnereid. Matemaatika-, loodusteaduste ja tehnoloogiaalane pädevus – suudab kasutada matemaatikale omast keelt, sümboleid, meetodeid koolis ja igapäevaelus; suudab kirjeldada ümbritsevat maailma loodusteaduslike mudelite ja mõõtmise vahendite abil ning teha tõenduspõhiseid otsuseid. | Kodanikualgatus, väärtused ja kõlblus |
1.-8. klassi lõpuaktus | Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane peab lugu oma klassist ja koolist, oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust ; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab kontserdil viibimise reegleid; teab, et kedagi ei tohi naeruvääristada; oskab kaaslast kuulata, teda tunnustada; Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades | Kultuuriline identiteet; väärtused ja kõlblus |
Direktori vastuvõtt parimatele õpilastele ja nende vanematele | Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane peab lugu oma klassist ja koolist, oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust ; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab kontserdil viibimise reegleid; teab, et kedagi ei tohi naeruvääristada; oskab kaaslast kuulata, teda tunnustada; Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades. | Väärtused ja kõlblus |
9. klassi lõpuaktus | Kultuuri- ja väärtuspädevus – õpilane peab lugu oma klassist ja koolist, oskab ilu märgata ja hinnata; hindab loovat eneseväljendust ; Sotsiaalne ja kodanikupädevus – täidab viisakusnorme, austab kontserdil viibimise reegleid; teab, et kedagi ei tohi naeruvääristada; oskab kaaslast kuulata, teda tunnustada; Enesemääratluspädevus – analüüsib oma käitumist erinevates olukordades | Väärtused ja kõlblus |