4. KÄITUMISE HINDAMINE

  1. KÄITUMISE HINDAMINE 

4.1. Käitumise sh hoolsuse hindamise eesmärk ja alus

4.1.1. Suunata õpilast järgima üldtunnustatud käitumis- ja kõlblusnorme, täitma kooli kodukorra nõudeid ning motiveerida õpilast hoolikalt täitma õppeülesandeid. 

4.1.2. Õpilase käitumise ja hoolsuse hindamise aluseks on kooli kodukorra täitmine, üldtunnustatud käitumis- ja kõlblusnormide järgimine koolis ainetundides ja vahetundides ning väljaspool kooli õppekäikudel, õpilasüritustel jms, suhtumine õppeülesannetesse ning järjekindlus õppeülesannete täitmisel.

4.2. Käitumise sh hoolsuse hindamise korraldus 

4.2.1. Vastavalt põhikooli riikliku õppekava § 19 (3) annab õpilasele ja vanemale kirjalikku tagasisidet õpilase käitumise (sealhulgas hoolsuse) kohta kaks korda õppeaastas.

4.2.2. Käitumist ja hoolsust hindab klassijuhataja koostöös õpilase, kaasõpilaste ja aineõpetajatega. 

4.2.3. Klassijuhataja annab kokkuvõtva edasiviiva tagasiside lähtudes: kujundava hindamise põhimõtetest; õpilase eneseanalüüsist; kaasõpilaste tagasisidest; aineõpetajate märkamistest.

4.2.4. Õppeaasta lõpus käitumise kokkuvõtvat hinnet ei panda.

4.2.5. Käitumisele antavat tagasisidet  ei teisendata õppeaasta lõpus ega koolist lahkudes.  

 


4.3. Käitumise hindamise alus

Õpilane üldiselt… Õpilane tihti… Õpilane enamasti… Õpilane harva…
Viisakas suhtlemine

– käitub tunnis viisakalt

– käitub vahetunnis korrektselt (klassis, garderoobis, sööklas, wc-s)

– suhtleb viisakalt  kaasõpilastega, õpetajatega jt täiskasvanutega, nt külalistega

– teretab 

– kasutab õpilasele sobivat sõnavara

– on salliv ja abivalmis

Töömeeleolu hoidmine

– täidab õpetaja töökorraldusi

– ootab viisakalt oma järjekorda

– laseb õpetajal õpetada ja kaasõpilastel õppida

– ei tegele kõrvaliste asjadega

Kooli kodukorra täitmine

– käitub enda ja kaasõpilaste vaimset ning füüsilist tervist säästvalt

– kannab vahetusjalatseid ja koolivormi vastavalt statuudile

– hoiab  loodust, koolivara ning -ruume

– puudub koolist ainult mõjuva põhjusega

Õppevahendite ja töökoha korrashoid

– võtab kaasa kõik vajalikud õppevahendid (ka spordiriided)

– hoiab õppevahendid (õpikud, vihikud jms.) korras

– hoiab korras oma töölaua

Suhtumine õppetöösse

– on õigeaegselt tunnis

– töötab aktiivselt tunnis kaasa

– täidab ülesandeid püüdlikult ja eesmärki silmas pidades

– teostab õigeaegselt järelvastamisi

– peab kokkulepetest kinni