Iga õpilane võib põhiharidust omandades erinevatel põhjustel vajada võimetekohaste õpitulemuste saavutamiseks lühiajaliselt või pidevat toetust. (Juhendmaterjal õpilase toetamiseks koolis)
Õpilase toetamise aluseks on märkamine. Märkajaks võib olla nii õpilane ise, lapsevanem, klassijuhataja, aineõpetaja kui ka tugispetsialist.
Esmaseks õpilase toetajaks koolis on õpetaja. Klassi- ja aineõpetajad jälgivad iga õpilase arengut ja toimetulekut koolis ning kui õpilasel ilmneb mahajäämus õppetöös ja/või ajutised raskused õpitulemuste saavutamisel, siis on igal õpilasel võimalus kasutada ainealast konsultatsiooni ja klassi- või aineõpetaja(d) kohandavad õpet lapse individuaalsest vajadusest ja võimetest lähtuvalt. Õppetöö individualiseerimisega toetab õpetaja õpilasi, kes vajavad teadmiste ja oskuste omandamiseks õpetuses muudatuste tegemist, see tähendab:
- täiendavaid tööjuhendite selgitamisi;
- erineva raskusastmega ülesandeid;
- kohandatud õppematerjale;
- taju ja mälu toetavaid abimaterjale;
- juhendamist tööde täitmise käigus;
- lisaaja võimaldamist tööde sooritamiseks. (Kontor et al., 2019)
Kui õpetaja pakutud esmasest toest ei piisa, pöördub õpetaja tugimeeskonna poole ning käivitub õpilase toetamise protsess.