- Lähtuvalt põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 37st viiakse koolis vähemalt üks kord õppeaasta jooksul õpilasega läbi arenguvestlus, mille eesmärk on õpilase arengu toetamine.
- Arenguvestlus annab võimaluse süsteemse ja isikliku kontakti loomiseks iga õpilase ja lapsevanemaga.
Arenguvestluse mõiste
- Arenguvestlus on õpetaja, õpilase ja lapsevanema arvamuste vahetus, mis annab võimaluse üksteise paremaks mõistmiseks.
- Arenguvestlus on regulaarne, läbimõeldud ja ettevalmistatud vestlus, kus arutatakse õpilase toimetulekut koolis ja tulevikuplaane.
- Arenguvestluse käigus arutatakse, kuidas saavad õpilane ise, lapsevanem ja õpetaja kaasa aidata õpilase toimetulekule koolis.
- Arenguvestluse ajaks on nii õpilane, õpetaja kui lapsevanem läbi mõelnud, mida soovitakse vestlusel arutada. Vestluse läbiviimist lihtsustavad eneseanalüüsi lehed ja erinevad küsimustikud, mida õpetaja võib ise koostada või olemasolevaid soovi korral muuta.
Arenguvestluse eesmärk
Arenguvestluse eesmärgiks on tõhustada ja toetada koostööd kodu ja kooli vahel.
Arenguvestluse laiemaks eesmärgiks on saavutada õppekavas sätestatud kasvatuseesmärgid.
Arenguvestluse konkreetsemad eesmärgid on:
- hinnata õppekavast tulenevate pädevuste omandamist õpilase eneseanalüüsi kaudu;
- anda õpilasele ja lapsevanemale infot õpetaja ja kooli ootustest;
- saada teada õpilase ja lapsevanemate ootustest koolile;
- anda ja saada tagasisidet õpilase arengust;
- selgitada välja õpilase toimetulekuks ja edasiseks arenguks olulised vajadused;
- suunata vanemat oma lapse arengut toetama;
- suunata õpilast vanusele vastava vastutuse võtmisele oma arengu eest;
- vajadusel püstitada eesmärgid ja töötada välja nende saavutamiseks vajalikud
tegevused.
Arenguvestluse käigus sõlmitakse vastastikused kokkulepped õpilase, lapsevanema ja klassijuhataja vahel.
Arengueesmärgid sõnastatakse selgelt ja arusaadavalt. Arengueesmärgid on seotud õpilase eneseanalüüsiga ning püstitatud eesmärkide saavutamist peab olema võimalik jälgida ja mõõta. Nende arengueesmärkide saavutamisel on toetav ja abistav roll klassijuhatajal ning lapsevanematel.
Arenguvestlus ja juhendamine
Kui arenguvestluse käigus tekib küsimusi, mida klassijuhataja ei ole pädev lahendama, kaasatakse probleemi lahendamisse kas juhtkond, aineõpetajad, sotsiaalpedagoog, eripedagoog, logopeed, huvijuht.
Arenguvestlusel teatavaks saanud informatsioon ei kuulu avaldamisele asjasse mittepuutuvatele isikutele. Arenguvestlusel teatavaks saanud kriminaalse sisuga info edastatakse vastavalt seadustes sätestatud korrale. Arenguvestluse tulemused ei mõjuta õpilase hindeid.