6. HARIDUSLIKE ERIVAJADUSTEGA ÕPILASTE TOETAMINE

Õppeaasta alguses teevad tugispetsialistid koostöös õpetajatega tuge vajavate õpilaste esmase kaardistuse dokumentidega tutvumise, vestluste ja klassi vaatluste näol. Konkreetse õpilase toe vajaduse hindamiseks viiakse läbi õpilase pedagoogilis-psühholoogiline hindamine. Kui pedagoogilis-psühholoogilisel hindamisel selgub, et laps vajab tugispetsialisti abi, siis koostöös õpilase, tema vanemate ja klassi- või aineõpetajaga lepitakse kokku õpilasele vajalik toetamise viis ja tugiteenuste rakendamise tingimused. Teenuse valikul kuulatakse ära õpilase ja tema seadusliku esindaja arvamus.

 

Tõhustatud tuge ja erituge vajava õpilase õppe korraldamisel lähtutakse kaasava õppe põhimõtetest, mille kohaselt haridusliku erivajadusega õpilane üldjuhul õpib tavaklassis. Väga spetsiifilist õppekorraldust ja ressursimahukaid tugiteenuseid vajavatele õpilastele luuakse kvaliteetse õppe võimalused eriklassis, tagades nende sotsiaalne kaasatus kooliellu. Tugiteenused ning nende rakendamise kord on kirjeldatud lisas (vt LISA 5).