Esmane tasand sekkumisel on üldise toe rakendamine. Kui pedagoogilis-psühholoogilisel hindamisel selgub, et laps vajab tugispetsialisti abi, siis koostöös õpilase, tema vanemate ja klassi- või aineõpetajaga lepitakse kokku õpilasele vajalik toetamise viis ja tugiteenuste rakendamise tingimused (maht, kestus, õpikeskkond jne). Selleks võib olla ajutine või pidev tugispetsialisti teenus, õpiabirühm, IÕK või käitumise tugikava või muu juhtumitöö meetod.
Koolivälise nõustamiskeskuse otsusel rakendatakse tõhustatud või erituge. Vastavalt otsusele võib sellisel juhul rakendada pidevat tugispetsialisti teenust, IÕK-d koos õpitulemuste vähendamise ja asendamisega, osaajaga õpet individuaalselt või (väike)rühmas ning tuge klassitundides abiõpetaja näol. Tõhustatud toe ja eritoe raames võib rakendada ka koduõpet tervislikel põhjustel, kui selle on määranud kooliväline nõustamiskeskus.
Sõltumata toe liigist, võib õpetaja õpilase toetamiseks kasutada erinevaid sekkumisi, näiteks diferentseerida õppetööd ja kohandada õpikeskkonda (nt sirm õpilasele, kes vajab oma ruumi; sobiv istumiskoht nägemis- või kuulmisraskustega õpilasele, aktiivsus- ja tähelepanuhäirega õpilasele) (Juhendmaterjal õpilase toetamiseks koolis). Õpetaja märgib sekkumised ja kohandused õpilase arengu jälgimise kaardile.
Tugiteenuseid rakendatakse üldise toe, tõhustatud toe ja eritoe raames:
Soovitaja | Kooli tugimeeskond | Koolivälise nõustamismeeskonna soovitus | |
Toe liik | Üldine tugi | Tõhustatud tugi | Eritugi |
Tugiteenused |
* tugispetsialisti teenus * õpiabirühm * IÕK * käitumise tugikava |
* IÕK (õpitulemuste vähendamine ja kohustusliku õppeaine asendamine); * pidev tugispetsialisti teenus; * osaajaga õpe individuaalselt või rühmas; * pidev individuaalne tugi klassis toimuva õppetöö ajal; * õpe eriklassis. * koduõpe tervislikel põhjustel (PGS § 49) |
Kõik õppeaasta jooksul rakendatud tugiteenused ja pedagoogilis-psühholoogilise uuringu tulemuste põhjal seatud eesmärgid märgitakse õpilase individuaalse arengu jälgimise kaardile.