Hindamine toetab õpilase arengut, on oluline positiivse hoiaku kujunemisel õppimisse ja õppetöösse ning sisemise õpimotivatsiooni tekkimisel ja arenemisel.
- Hindamise alus
 
- 
- Teadmiste ja oskuste hindamisel lähtutakse kooli põhikooli õppekavas nõutavatest teadmistest ja oskustest.
 - Käitumise (sealhulgas hoolsuse) hindamisel lähtutakse kooli õppekava ning kooli kodukorra nõuetest.
 - Kui õpilasele on koostatud individuaalne õppekava, arvestatakse hindamisel individuaalses õppekavas sätestatud erisusi.
 
 
- Hindamise eesmärk
 
- Teadmiste ja oskuste hindamise eesmärk on:
 
- toetada õpilase arengut ja anda edasiviivat tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta;
 - innustada ja suunata õpilast sihikindlalt õppima;
 - suunata õpilase enesehinnangu kujunemist ja toetada õpilast edasise haridustee valikul;
 - suunata õpetaja tegevust õpilase õppimise ja individuaalse arengu toetamisel;
 - anda alus õpilase järgmisesse klassi üleviimiseks ning põhikooli lõpetamise otsuse tegemiseks.
 
- Käitumise sh hoolsuse hindamise eesmärk on:
 
- suunata õpilast järgima üldtunnustatud käitumis- ja kõlblusnorme, kooli kodukorda ning väärtuskasvatuse alusprintsiipe;
 - motiveerida õpilast hoolikalt täitma õppeülesandeid;
 - arendada õpilase eneseanalüüsi ja käitumise kujundamise oskust.