Hindamine toetab õpilase arengut, on oluline positiivse hoiaku kujunemisel õppimisse ja õppetöösse ning sisemise õpimotivatsiooni tekkimisel ja arenemisel.

 

  •  Hindamise alus
    1. Teadmiste ja oskuste hindamisel lähtutakse kooli  põhikooli õppekavas nõutavatest teadmistest ja oskustest. 
    2. Käitumise (sealhulgas hoolsuse) hindamisel lähtutakse kooli õppekava ning kooli kodukorra nõuetest.
    3. Kui õpilasele on koostatud individuaalne õppekava, arvestatakse hindamisel individuaalses õppekavas sätestatud erisusi.

 

  •  Hindamise eesmärk
  1. Teadmiste ja oskuste hindamise eesmärk on:
  • toetada õpilase arengut ja anda edasiviivat tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta;
  • innustada ja suunata õpilast sihikindlalt õppima;
  • suunata õpilase enesehinnangu kujunemist ja toetada õpilast edasise haridustee valikul;
  • suunata õpetaja tegevust õpilase õppimise ja individuaalse arengu toetamisel;
  • anda alus õpilase järgmisesse klassi üleviimiseks ning põhikooli lõpetamise otsuse tegemiseks.
  1. Käitumise sh hoolsuse hindamise eesmärk on:
  • suunata õpilast järgima üldtunnustatud käitumis- ja kõlblusnorme, kooli kodukorda ning väärtuskasvatuse alusprintsiipe;
  • motiveerida õpilast hoolikalt täitma õppeülesandeid;
  • arendada õpilase eneseanalüüsi ja käitumise kujundamise oskust.