1
KINNITATUD
Lagedi Kooli direktor
käskkiri 31.08.2018 nr 1-2/67
muudetud 08.01.2021 direktori käskkiri nr 1-2/07
LAGEDI KOOLI KODUKORD PÕHIKOOLIS
I ÜLDSÄTTED
1. Lagedi Kooli põhikooli osa kodukord ärab kindlaks õpilase õigused, üldise töökorralduse,
õppetöö korralduse, õppetöö toimumise tingimused, koolikohustuse täitmise, õpilase arengu
toetamise, õpilase tunnustamise ja mõjutusvahendite rakendamise korra, kooli turvalisuse
meetmed.
2. Kooli kodukord on avalikustatud kooli kodulehel www.lagedi.edu.ee ning kooli infostendil
on sellest lühendatud versioon „Õpilase meelespea“.
3. Lagedi põhikooli õpilane ja koolitöötaja on kohustatud täitma kooli kodukorda.
4. Õpilase õppimist tõendav dokument on õpilaspilet, mis antakse õpilasele pärast õpilase kooli
nimekirja arvamist. Õpilane on kohustatud õpilaspiletit iga päev kaasas kandma.
5. Õpilastel on õigus teha kooli kodukorra kohta läbimõeldud ettepanekuid kooli juhtkonnale
õpilasesinduse kaudu.
II ÜLDINE TÖÖKORRALDUS
1. Kool on avatud 07.30-17.00.
3. Tunnid algavad 8.30.
4. Õppetund kestab 45 minutit, distantsõppe perioodil on veebitunni läbiviimise pikkus I ja II
kooliastmes kuni 20 minutit, III kooliastmes kuni 30 minutit, paaristunni toimumisel kuni 50
minutit.
5. Tundi alustab ja lõpetab õpetaja.
6. Õppetunnid toimuvad kooli direktori poolt kinnitatud tunniplaani alusel, tunniplaan on
üleval kooli koduleheküljel ja infostendil.
7. Distantsõppe perioodil toimuvad õppetunnid veebikeskkonnas (Google Meet) täielikult i
osaliselt kehtiva tunniplaani alusel.
8. Tunniplaani või muudest õppe- ja kasvatustegevuse muudatustest teavitab õpilasi
klassijuhataja, aineõpetaja või õppejuht. Lapsevanemaid teavitatakse Stuudiumi, õpilaspäeviku
ja/või kooli veebilehe kaudu.
9. Distantsõppe perioodil kehtivatest tunniplaani ja/või õppekorralduse muudatustest teavitab
klassijuhataja ja/või õppejuht õpilasi, lapsevanemaid Stuudiumi kaudu.
10. Kogunemisele, aktusele ja muudele kooli üritustele lähevad õpilased koos
klassijuhatajaga/aineõpetajaga.
11. Üleriided ja välisjalatsid etakse riidehoidu ning kooli ruumides kantakse vahetusjalatseid.
12. Ohtliku nakkushaiguse laialdase leviku korral kasutada kooli töötajatel, õpetajatel ja
õpilastel (al 12. eluaastast) isikukaitsevahendeid, kooli sisenevatel külalistel on
isikukaitsevahendite kasutamine kohustuslik. Õpilased kasutavad isiklikke
isikukaitsevahendeid.
13. Kõikidele koolis viibivatele inimestele on tagatud te desinfitseerimise imalus majja
sisenemisel ja majast väljumisel.
2
14. Tunnivälised tegevused (huviringid) toimuvad vastavalt huviringide tunniplaanile.
15. Pikapäevarühma tööd reguleerib pikapäevarühma töökorraldus ja päevakava, mis on kirjas
kooli kodulehel.
16. Ekskursioonidel, matkadel, õppekäikudel, võistlustel ja olümpiaadidel esindab õpilane oma
kooli ning täidab õpetajate ja teiste neid juhendavate täiskasvanute korraldusi, käitub viisakalt
ja kaaskodanikke arvestavalt, täidab ohutusnõudeid.
17. Kõikide kooliväliste tegevuste läbiviimise ja korraldamise käigus tagab üritust organiseeriv
õpetaja õpilastele desinfitseerimisvahendite ja isikukaitsevahendite kasutamise.
III DOKUMENDID, ÕPPEVAHENDID JA KOOLI VARA
1. Õpilasele väljastatakse koolis õppimise perioodiks kiipkaardipõhine õpilaspilet, mida
õpilane kannab koolis kaasas. Õpilaspiletit kasutatakse koolisiseselt õpperaamatukogus.
Kooliväliselt on võimalik õpilaspiletit kasutada Lagedi ja Jüri raamatukogus, ühistranspordi
sõidukites sõiduõigust tõendava dokumendina.
2. Õpilasele väljastatakse klassitunnistus õppeaasta lõpus.
3. Iga õppeaasta alguses väljastatakse õpilasele õpperaamatukogust õpikud, tööraamatud ja
töövihikud. Õpilane paneb õppevahendite ümber kattepaberi või kaaned ning märgistab need
oma ees- ja perekonnanime ning klassinumbriga. Üldnõuded õppevahenditele on leitavad kooli
kodulehel õppetööd puudutava info alt.
4. Distantsõppe perioodil on vajadusel võimalik laenutada koolist süle- i tahvelarvutit
õppetöös osalemise eesmärgil.
4. Õpilasel on imalus üürida koolitarvete ja oma isiklike asjade hoidmiseks metallkappi
(LISA 1).
5. Õpilane vastutab isiklikult talle kooli poolt kasutada antud õppevahendite, dokumentide ja
esindusriietuse eest.
6. Õppevahendi rikkumise või kaotamise korral kannab õpilane vastutust:
1) rikutud õppevahend tuleb parandada. Kui see ei ole imalik, siis tuleb see asendada
samaväärsega või kompenseerida soetusmaksumuses;
2) kaotatud õppevahend tuleb asendada samaväärsega i kompenseerida
soetusmaksumuses.
7. Õpilane tagastab õppeperioodi lõpus enne klassitunnistuse kättesaamist (või koolist
lahkumisel) heas seisukorras õpikud jt teavikud (välja arvatud tööraamatud, töövihikud ja
töölehed), metallkapi üürimisel ka korrastatud kapi võtme õpperaamatukogu hoidjale. Uue
õppeaasta õpikuid ei väljastata enne eelmise õppeaasta võlgnevuste likvideerimist.
8. Kooli vara rikkumise i lõhkumise korral kompenseerib õpilane või tema seaduslik esindaja
koolile tekitatud kahju vastavalt esitatud arvele.
9. Ametlik suhtluskeskkond õpilaste ja lastevanematega on Stuudium. Stuudiumis on info
õppetegevuse kohta ning õpilase arengu jälgimisega seotud dokumendid.
10. Info väljasõitude ning õpilasürituste kohta nii õppetöö kui õppetöö välisel ajal on
kättesaadavad kooli kodulehel õpilasele ja lapsevanemale.
3
IV ÕPILASE ÕIGUSED JA KOHUSTUSED
Õpilasel on õigus
1. Õppimiseks vajalikule rahule ja vaikusele.
2. Viisakale kohtlemisele kaaslaste ja koolitöötajate poolt.
3. Teha kooli juhtkonnale ettepanekuid kooliö parendamiseks ja huvitöö arendamiseks.
4. Saada põhjendatud vajadusel iendavat abi koolilt (õpiabi, konsultatsioonid,
individuaalõpe, koduõpe, logopeediline ja eripedagoogiline abi, sotsiaalpedagoogiline ja
psühholoogiline nõustamine, tegevuste juhendamine).
5. Saada õppimiseks vajalikud õpikud, töövihikud ja töölehed tasuta, samas kohustudes
vastutama õpikute korrasoleku ja õigeaegse tagastamise eest (õpiku kaotamisel või rikkumisel
tuleb uus asemele osta).
6. Kooli astudes saada kooli e-posti aadress (nimi.perekonnanimi(at)lagedi.edu.ee, näiteks
mari.maasikas(at)lagedi.edu.ee), et kasutada ja osaleda turvaliselt õppetööks vajalikes
veebipõhistes õppekeskkondades.
7. Saada teavet hindamise korra ja hinnete kohta klassijuhatajalt, klassi- või aineõpetajalt.
8. Mitterahuldavaga hinnatud kontrollö uuesti tegemisele 10 tööpäeva jooksul pärast hinde
teada saamist.
9. Info saamisele koolis toimuva õppetöö ja ürituste kohta.
10. Saada tunnustust vastavalt kooli kodukorras sätestatule.
11. Osaleda kooli huviringide töös.
12. Kasutada kooli raamatukogu, võimlat ja teisi ruume ning vara vastavalt kooli tunniplaanile,
koolisisestele üritustele ja ruumide kasutamise korrale.
13. Saada koolis esmaabi.
14. Tasuta koolilõunale. Distantsõppe perioodil toidupakile.
15. Alates 5. klassist olla valitud õpilasesindusse.
Õpilasel on kohustus
1. Käituda vastavalt koolis kokkulepitud väärtustele ning Eesti Vabariigi ja kohaliku
omavalitsuse poolt kehtestatud õigusaktidele.
2. Käituda koolis ja väljaspool kooli nii, et ei kahjusta oma kooli, oma maa ega rahva
mainet.
3. Suhtuda õppetöösse kohusetundlikult: olla koolis vähemalt 5 minutit enne tundide algust,
osaleda õppetöös, valmistuda igaks õppetunniks, võtta kaasa koolipäevaks vajalikud
õppetarbed sh 1.-4. klassis õpilaspäevik, osaleda tunnis aktiivselt.
4. Märkida üles õppetunnis antud kodused ülesanded.
5. Vastutada oma õpitulemuste eest.
6. Täita õpetaja korraldusi ja kasutada tundi oma võimete arendamiseks.
7. Õpetajal on õigus õpilase töökohta klassiruumis muuta, korduvalt tundi segavat ning
korraldustele mitte alluvat õpilast tunnist eemaldada.
8. Distantsõppe perioodil i muul hjusel veebitundide toimumisel kasutada Google Meet
keskkonda sisenemisel kooli e-posti aadressi ning osaleda seal oma näo ja häälega.
9. Õppekeskkondadesse sisselogimiseks ja iki õppeülesandeid täites kasutab õpilane
koolidomeeniga e-posti aadressi.
10. Põhjendatud vajadusel küsida õpetajalt luba tunnist väljumiseks.
11. Sooritada kõik kontrolltööd jm hindelised tööd.
12. Kanda koolivormi vastavalt Lagedi Kooli koolivormi statuudile (LISA 2).
4
13. Kanda vahetusjalatseid. Sobiv vahetusjalanõu on mittemääriva tallaga, hingav, kerge ning
puhas. Spordijalats ei ole vahetusjalanõuna lubatud.
14. Kanda koolielu tähtsatel sündmustel pidulikku riietust (Lagedi Kooli koolivormi statuut).
15. Kanda liikumisõpetuse tundides nõuetekohast spordiriietust ja jalatseid. Õpetajal on
õigus nõuda liikumisõpetuse tunnis ehete eemaldamist, kui ta peab seda ohutusest tulenevalt
vajalikuks. Riiete puudumisel on õpetajal õigus võrdsustada see tunnist
puudumisega.
16. Osaleda liikumisõpetuse tunnis ka juhul, kui on liikumisõpetusest vabastatud. Kehalisest
tegevusest vabastamiseks esitada lapsevanemal teavitus liikumisõpetuse õpetajale koolipäeva
alguses.
17. Sööklas, raamatukogus, spordiruumides, keemia-, füüsika-, tööõpetuse- ja arvutiklassis
täidab õpilane seal kehtivaid erieeskirju.
18. Suhtuda heaperemehelikult kooli varasse, hoida korras oma õppevahendid ja töökoht ning
täita kooliruumides kehtivaid nõudeid.
19. Kasutada vahetundi oma töövõime taastamiseks.
20 Käituda vahetunnis oma ja kaasõpilaste vaimset ning füüsilist tervist säästvalt.
21. Täita täpselt õpetajate i juhendajate korraldusi, liikluseeskirja ja ühistranspordi
kasutamise reegleid.
22. Suhtuda heaperemehelikult loodusesse.
23. Järgida kooli söömiskultuuri ja hügieeninõudeid ning seal kehtivaid reegleid.
Õpilasel on keelatud
1. Põhjuseta puudumine ja hilinemine.
2. Tundi ja õppetööd segavad tegevused, sh söömine ja joomine.
3. Õppetöö ajal, ka. vahetundides kooli territooriumilt lahkuda klassijuhatajat teavitamata.
4. Vahetunni ajal teiste õpilaste õppetegevuste häirimine.
5. Kaasinimeste füüsiline ja vaimne ahistamine.
6. Õppetundide ja ürituste ajal mobiiltelefonide ja muude õppetööd segavate esemete
kasutamine. Õpilane on kohustatud loetletud esemed andma koolitöötajale esimesel nõudmisel.
7. Kasutada mobiiltelefone, nutiseadmeid kella 8.30-14.30.
8. Õpetajaga kooskõlastamata õppetunni, sh veebitunni lindistamine, pildistamine i
filmimine.
9. Alkoholi sisaldavate jookide, tubakatoodete, e-sigarettide, e-vesipiipude ning narkootiliste
ja psühhotroopsete ainete omamine, tarvitamine, müümine, vahendamine.
10. Energiajookide ja muul moel tarbitavate energiatoodete tarbimine kooli territooriumil ja
üritustel.
11. Hasartmängude mängimine.
12. Solvavate ja ebasündsate väljendite kasutamine.
13. Enda ja teiste tervist ohustavate ehete kandmine.
14. Seadusega keelatud ohuallikate (relvad ja relvataolised esemed, plahvatusohtlikud ained,
terariistad jne) kaasaskandmine koolis. Eelmainitud ohuallikate avastamisel i nende
olemasolu kahtlusel on õpetajal tulenevalt seadusest kohustus edastada oma valduses olev
informatsioon Eesti Vabariigi õiguskaitseorganitele.
15. Võimalike muude ohuallikate (tikud, välgumihklid, pürotehnika jne.) ning pornograafilise
sisuga trükiste kooli toomine. Õpilane on kohustatud loetletud esemed andma koolitöötajale
esimesel nõudmisel. Õpilastelt äravõetud õppetööks tarbetud esemed saab vanem kätte
kokkuleppel õpetaja, klassijuhataja või sotsiaalpedagoogiga.
5
16. Loomade kooli toomine.
V KOOLIKOHUSTUSE TÄITMINE
1. Õppetundidest, sh veebitundidest puudumine on lubatud üksnes mõjuvatel põhjustel, mis on
rgmised: õpilase haigestumine või temale tervishoiuteenuse osutamine; läbimatu koolitee või
muu vääramatu jõud; olulised perekondlikud põhjused; muud kooli poolt mõjuvaks loetud
põhjused.
2. Lapsevanem peab esimese puudumispäeva jooksul teatama kooli õpilase äraoleku
põhjustest.
3. Kui lapsevanem ei ole kooli õpilase puudumisest teavitanud, teavitab klassijuhataja sellest
vanemat hiljemalt järgmisel päeval.
4. Kui vanem ei ole klassijuhatajat puudumisest teavitanud ning koolil ei õnnestu puudumise
põhjust välja selgitada, on koolil kohustus teavitada õpilase elukohajärgset vallavalitsuse
lastekaitse töötajat.
5. Õppetöölt planeeritud pikemaajalistest puudumistest (välisreis, spordilaager jne) tuleb
klassijuhatajat teavitada ja esitada õppejuhile vastav taotlus (LISA 3) vähemalt 2 nädalat ette.
6. Kui klassijuhatajal või juhtkonnal on tekkinud kahtlus, et õpilase puudumise
põhjendamiseks on esitatud ebigeid andmeid, on koolil õigus taotleda lapsevanemalt
täiendavaid selgitusi või pöörduda õpilase elukohajärgse vallavalitsuse vastava töötaja poole,
kes korraldab meetmete rakendamise puudumise tegelike põhjuste väljaselgitamiseks ja
koolikohustuse täitmise tagamiseks.
7. Õpilase puudumine ei vabasta teda õppematerjali omandamisest ega puudutud tundides
antud õppeülesannete tähtajalisest täitmisest.
8. Puudumiste arvestamine ib ühe trimestri kaupa. Klassijuhataja ja sotsiaalpedagoog
jälgivad pidevalt puudumisi/hilinemisi. Sotsiaalpedagoog teeb kokkuvõtte eelmise kuu kohta
rgmise kuu 5. kuupäevaks.
9. Puudutud tunnid (nii põhjusega kui ka hjuseta puudutud tunnid) märgitakse trimestri lõpus
klassitunnistusele.
10. Andmed õpilaste kohta, kes on ühe trimestri jooksul mõjuva põhjuseta puudunud enam kui
20% õppetundidest ( I kooliaste 50 tundi, II kooliaste 60 tundi ja III kooliaste 65 tundi),
kantakse hariduse infosüsteemi õpilaste alamregistrisse.
11. Meetmed, mida rakendatakse koolikohustuse mittetäitmise korral on kirjas käesoleva
dokumendi VIII peatüki 10. punktis.
12. Kui kooli rakendatavad meetmed ei avalda mõju i neid ei ole võimalik rakendada
põhjusel, et kool ei saa õpilase i lapsevanemaga kontakti, pöördub kool järgmiste meetmete
rakendamiseks vallavalitsuse vastava töötaja poole.
13. Lapsevanematel on kohustus tagada lapse koolikohustuse täitmine.
6
VI DISTANTSÕPPE KORRALDAMISE PÕHIMÕTTED
1. Õppetöö korraldamine.
1) Koolitööd ja koolielu puudutav suhtlus toimub distantsõppe ajal Stuudiumi kaudu.
2) Distantsõpe võib toimuda nii tunniplaani kui ka päeva- ja nädalakava alusel. Samuti
lõimingu- ja projektipäevadena. Õppekorralduse muudatustest teavitab õpilasi ja
lapsevanemaid klassijuhataja ja/või õppejuht.
3) Distantsõpe on juhendatud õpe. Õpetaja on õpilastele tunni ajal kättesaadav.
4) Distantsõppe täisnädala korral toimub õpe tavatunniplaani alusel. Õpetaja lisab
Stuudiumisse õppeülesannete alla veebitunni lingi. Veebitund ib olla lühem kui
tunniplaanis ettenähtud õppetund.
5) Päeva kaupa antavad ülesanded on Stuudiumisse kantud õppepäeva hommikul
hiljemalt kell 8.00.
6) Pikemate ülesannete või projektide korral kantakse Stuudiumisse ka töö vaheetapid ja
etappide kirjeldus.
7) Koduseid ülesandeid distantsõppe ajal tunnitööle lisaks ei anta.
8) Õpetajad arvestavad ülesannete mahu puhul õpilase üksinda töötamise imet ja
teistes õppeainetes antud õppimist. Eelistatud on lõimitud õpe ja pikema tähtajaga
ülesanded.
2. Õppetöös osalemine.
1) Distantsõppes, sh veebitunnis osalemine on õpilasele kohustuslik.
2) Kui õpilane on distantsõppe ajal haige i lapsevanema otsusel muul hjusel
õppetöös ei osale, tuleb lapsevanemal teha märge Stuudiumisse sama päeva hommikul
enne õppepäeva algust.
3. Hindamine ja tagasiside.
1) Stuudiumisse märgitud ülesande järel on kirjas, kas õpetaja ootab seda ülesannet tagasi
arvestamiseks või hindamiseks.
2) Stuudiumisse kantakse töö esitamise tähtaeg (kuupäev).
3) Töid esitatakse distantsõppe ajal keskkondades Google Classroom ja Stuudium i
muus (nt opiq.ee, e-moodle) õpetajaga juba varem sissetöötatud keskkonnas.
4) Trimestri ja kursuse lõpus pannakse välja kokkuvõtvad hinded ja/või sõnalised
hinnangud.
4. Arvutid ja tehnoloogia.
1) Ainult nutitelefonist distantsõppe ajal õppetöös osalemiseks ei piisa.
2) Kui õpilane vajab distantsõppeks kooli tehnilist tuge, saab lapsevanem koolist arvuti
laenutada. Kontakt: itjuht(at)lagedi.edu.ee. Arvuti laenutamisel sõlmitakse
lapsevanemaga leping, seade antakse üle ainult lepingu sõlminud täiskasvanule.
5. Kooli ootused lapsevanemale.
1) Abi õpilase päevakava korraldamisel ja motivatsiooni hoidmisel.
2) Abi tehniliste vahendite kättesaadavuse ja õppimiseks sobivate tingimuste tagamisel.
3) Abi vajadusel õpetajaga kontakti võtmisel.
7
VII ÕPILASE ARENGU TOETAMINE
1. Õpilase arengu toetamiseks korraldab kool vähemalt üks kord õppeaasta jooksul
arenguvestluse.
2. Arenguvestlusel osalevad õpilane, klassijuhataja ja lapsevanem. Vajadusel kaasatakse ka
teisi kooliötajaid. Kui kool ei ole saanud õpilase vanemaga kontakti, et leppida kokku
arenguvestluse aeg, i vanem ei ole teist korda ilmunud kokkulepitud ajal arenguvestlusele,
teavitab kool sellest õpilase elukohajärgse vallavalitsuse vastavat töötajat.
3. Klassijuhatajad, aineõpetajad ja tugispetsialistid teevad koostööd lapse arengu toetamiseks.
4. Õpiraskuste ilmnemisel on koolil õigus kutsuda kooli lapsevanemad, et arutada edasisi
samme õpilase arengu suunamisel ning kohaldada põhjendatud vajadusel õpilase suhtes tema
arengut toetavaid tugiteenuseid.
VIII ÕPILASE TUNNUSTAMINE
1. Tunnustamise eesmärgiks on õpilaste innustamine ja eeskujuks toomine. Õpilast
tunnustatakse väga heade õpitulemuste, saavutuste ja kooli esindamise eest rgmiselt:
1) individuaalne suuline kiitus;
2) suuline kiitus klassi ees;
3) kirjalik kiitus Stuudiumis ja/ või õpilaspäevikus;
4) kiitus direktori käskkirjaga, mis pannakse kooli infostendile. Stuudiumi kaudu
informeerib klassijuhataja ka lapsevanemat;
5) kooli tänukiri;
6) kutse direktori vastuvõtule
Direktori vastuvõtule kutsutakse õpilased järgmistel alustel:
I kooliaste väga hea õppeedukusega, eeskujuliku hoolsuse ja käitumisega õpilased
II kooliaste õpilased, kelle õppeedukus on väga hea ja/või tunnistusel on üks neli,
hoolsus ja käitumine eeskujulik.
III kooliaste õpilased, kelle õppeedukus on ga hea ja/või tunnistusel on kuni kaks
nelja, hoolsus ja käitumine eeskujulik.
7) õpilast tunnustatakse kiituskirjaga kooli õppenõukogu otsusel;
Kiituskirjaga tunnustatakse ga hea õppeedukusega, eeskujuliku hoolsuse ja käitumisega
õpilased I-III kooliastmes:
Kiituskiri ja meene - Väga hea õppeedukusega, eeskujuliku hoolsuse ja itumisega
õpilased I-III kooliastmes.
Kooli kiituskiri Väga hea ja hea õppeedukusega, eeskujuliku hoolsuse ja käitumisega
õpilased I-III kooliastmes.
8) õpilast tunnustatakse autahvlil:
Pilt autahvlile - Väga hea õppeedukusega, eeskujuliku hoolsuse ja käitumisega õpilased
Nimeline märge - Hea õppeedukusega, eeskujuliku hoolsuse jaitumisega õpilased
9) õpilast tunnustatakse kiitusega põhikooli lõputunnistusel kooli õppenõukogu otsusel;
hikooli lõpetamisel tunnustamise alusel:
Kiituskiri ja meene - Väga hea õppeedukusega, eeskujuliku hoolsuse ja käitumisega
õpilased
Kooli tänukiri lõpetajate vanematele
8
Rae valla haridusalase tunnustamise kord (15.05.2012 nr 83) - Põhikooli kiitusega
lõpetanu tunnustamine rahalise kingitusega
Põhikooli kiitusega lõpetanud kantakse kooli auraamatusse.
2. Haridus- ja teadusministri kehtestatud tingimustel ja korras tunnustatakse õpilast õpingute
jooksul kiituskirjaga, kiitusega põhikooli lõputunnistusel:
1) kiituskirja „väga hea õppimise eest“ lvib õpilane, kes lõpetab õppeaasta aasta-
hinnetega „väga hea“;
2) kiituskirja „väga heade tulemuste eest üksikus õppeaines“ pälvib põhikooli lõpetaja,
kelle vastava õppeaine viimase kooliaasta veerandihinded on „väga head“;
3) kiitusega hikooli lõputunnistusel tunnustatakse põhikoolilõpetajat, kellel igi
lõputunnistusele kantavate õppeainete viimane aastahinne ja lõpueksamihinne on „väga hea“.
IX MÕJUTUSVAHENDITE RAKENDAMINE ÕPILASE SUHTES
1. Eesmärgiga mõjutada õpilasi kooli kodukorra kohaselt käituma ja teistest lugu pidama ning
ennetada turvalisust ohustavate olukordade tekkimist koolis, võib õpilase suhtes rakendada
põhjendatud ning asjakohaseid toetus- ja mõjutusvahendeid.
2. Enne tugi- või mõjutusmeetme määramist kuulatakse ära õpilase selgitused ja põhjendatakse
õpilasele tugi- võijutusmeetme valikut.
3. Õpilase suhtes võib rakendada järgmisi mõjutusvahendeid:
1) suuline noomitus;
2) kirjalik noomitus Stuudiumis ja/või õpilaspäevikus;
3) õpilase käitumise arutamine lapsevanema(te)ga;
4) õpilase käitumise arutamine tugispetsialisti juures ja/või võrgustikutöö rakendamine;
5) konfliktolukorras osalenud poolte lepitamine eesmärgiga saavutada kokkulepe
edasiseks tegevuseks;
6) õpilasega tema käitumise arutamine direktorii õppejuhi juures;
7) direktori käskkirjaga noomituse avaldamine;
8) õpilasega tema käitumise arutamine õppenõukogu või kooli hoolekogu koosolekul;
9) õpilasele tugiisiku äramine;
4. Õppetööd takistavate, samuti kaasinimestele ohtlike esemete kooli hoiulevõtmine.
Hoiulevõetud esemeid säilitatakse lukustatud kapis ning lähtuvalt esemest lepitakse
üleandmine kokku lapsevanemaga või politseiga. Kooliaasta lõpus esemed, millele ei ole järele
tuldud, utiliseeritakse.
5. Õppetunnist eemaldamine koos kohustusega viibida määratud kohas ja täita õpetaja poolt
antud ülesanded.
6. Pärast õppetundide lõppemist koolis viibimise kohustus koos määratud tegevusega kuni 1,5
tunni ulatuses ühe õppepäeva jooksul.
7. Ajutine keeld võtta osa õppetöövälisest tegevusest koolis, näiteks üritustest ja väljasõitudest.
8. Ajutine õppes osalemise keeld koos kohustusega saavutada selle perioodi lõpul nõutavad
õpitulemused. Meedet võib õpilase suhtes rakendada kuni 10 õppepäeva ulatuses ühe poolaasta
jooksul. Otsus ajutise õppes osalemise keelu kohaldamise kohta vormistatakse kirjalikult ja
edastatakse vanemale tava posti teel i antakse kätte allkirja vastu. Õpilasele, kellele
kohaldatakse ajutist õppes osalemise keeldu, koostatakse koostöös õpilase i piiratud
9
teovõimega õpilase puhul koostöös vanemaga individuaalne õppekava, et tagada nõutavate
õpitulemuste saavutamine. Piiratud teovõimega õpilase vanem tagab käesolevas lõikes
nimetatud jutusmeetme kohaldamise ajaks järelevalve õpilase üle ning õppe korraldamise
individuaalse õppekava kohaselt.
9. Kohaliku omavalitsuse lastekaitsespetsialisti ja noorsoopolitsei kaasamine.
10. Kui õpilane puudub mõjuva põhjuseta trimestri jooksul, siis rgitakse järgmisi punkte:
1) vestlus klassijuhatajaga;
2) vestlus sotsiaalpedagoogiga;
3) õpilase ja/või lapsevanema kutsumine juhtkonda;
4) 15 tunni põhjuseta puudumise korral avaldab direktor käskkirjaga noomituse;
5) 20 tunni põhjuseta puudumise korral alandatakse käitumishinne mitterahuldavaks;
6) jätkuvalt hjuseta puudumise korral kutsutakse õpilane Lagedi Kooli õppenõukogu
ette;
7) kui õpilane on trimestri jooksul hjuseta puudunud rohkem kui 20% õppetööst
(vajadusel ka varem), pöördub kool kohaliku omavalitsuse haridusameti ja/või
lastekaitse spetsialisti poole.
11. Nimetatud mõjutusmeetmete rakendamise otsustab direktor või tema volitatud isik, va
punktis 8 märgitud mõjutusmeetmete rakendamine, mida otsustab õppenõukogu.
12. Kui õpilase koolist koju jõudmiseks on vajalik transpordi kasutamine, arvestatakse lõike
mõjutusmeetme rakendamisel transpordi korraldusega.
13. Mõjutusvahendite (3.3-3.9) rakendamisest teavitatakse vanemat kirjalikult taasesitamist
võimaldavas vormis (Stuudium, e-post, kiri).
X TURVALISUS
1. Kool rakendab abinõud vaimse ja füüsilise vägivalla ennetamiseks, tehes koostööd õpilaste
ja nende seaduslike esindajate, Rae Vallavalitsuse, vajadusel politseiga, teiste ametiasutuste
ning ekspertidega.
2. Ohutuse huvides peavad kõik koolis viibijad järgima tuletõrje-, liiklus- ja muid
ohutusreegleid.
3. Õpilaste ja kooliötajate turvalisust ohustava olukorra ennetamiseks ning olukorrale
reageerimiseks kasutatakse kooli territooriumil jälgimisseadmestikku.
Videovalvesüsteemi kasutamise eesmärgiks on hoonekompleksi vara kaitse ning
turvalisuse tõstmine liikumise jälgimiseks ja fikseerimiseks üldkasutatavates ruumides
(koridorid, fuajee, võimla) ja kooli õuealal.
Kooli üldkasutatavatesse ruumidesse on paigaldatud kaamerad, mille poolt edastatav
pilt on vaadeldav kooli valvelauas administraatori poolt.
Videovalvesüsteemi digitaalsed salvestid võimaldavad vaadata toimunut
tagasiulatuvalt kuni 14 päeva.
4. Salvestatud informatsiooni kasutamine:
Varem salvestatud pildimaterjali vaatamise eesmärgiks on tuvastada toimunud
sündmuste asjaolusid ja selles osalenuid.
10
Salvestatud informatsiooni läbivaatamiseks annab loa kooli direktor või teda asendav
isik. Läbivaatamised fikseeritakse eraldi videosüsteemi kohta peetavas registris IT-juhi
poolt.
Lapsevanema soovil salvestise läbivaatamiseks annab lapsevanema kirjaliku taotluse
alusel loa kooli direktor. Salvestise näitamisel muudetakse kolmandad isikud
tuvastamatuks.
Salvestise muutmata kujul ib välja anda õigusrikkumise menetluses õigusrikkumist
seaduse kohaselt menetleva asutuse nõudmisel.
5. Koolimajas tuleb liikuda rahulikult, sest kiirustamine võib kaasa tuua õnnetuse.
6. Koolis tuleb järgidaigi koolitöötajate ja õpilasesinduse liikmete märkusi.
7. Koolis ei tohi kasutada lahtist tuld ega pürotehnilisi tooteid; omada relva relvaseaduse
tähenduses; aineid mürgistuse i joobe tekitamiseks ning aineid, mis on seaduse alusel
keelatud õpilase vanusest tulenevalt; muid esemeid i aineid, mida kasutatakse õpilase või
teise isiku elu ja tervise ohtu seadmiseks või võõra asja kahjustamiseks.
8. Õpilaste ning koolitöötajate vaimse või füüsilise turvalisuse ohustamine on süütegu.
9. Süütegudena käsitletakse ka tubakatoodete, alkoholi ja narkootiliste ainete kasutamist,
omamist, vahendamist või müümist, avaliku korra (sh õppetunni) rikkumist, vargust, isiku
solvamist, sõimamist, löömist, peksmist, tahtlikku kooli vara rikkumist, Rae valla õigusaktide
rikkumist jms vastavalt seadusandlusele.
10. Õpilaste ning kooli töötajate vaimset või füüsilist turvalisust ohustavatest olukordadest
tuleb teavitada klassijuhatajat ja/või juhtkonda.
11. Kooliötaja hjendatud kahtluse korral on õpilasel kohustus näidata ette oma kott ja
taskute sisu ning anda koolitöötajale üleik keelatud esemed.
12. Põhjendatud kahtluse korral on kooli direktori poolt volitatud töötajal õigus kontrollida
keelatud esemete või ainete olemasolu ja võtta need ära õpilase valdusest, sh õpilase riietest ja
õpilase kasutuses olevast suletud kapist, kui eelnevalt on:
õpilast teavitatud kontrollimise põhjusest;
õpilasele on tehtud ettepanek loovutada ese või aine vabatahtlikult;
suuline veenmine ei olellaldane;
kontrollimata jätmisel ei ole võimalik kõrvaldada vahetut või vahetult eesseisvat ohtu.
13. Punkti 11 rakendamisel dokumenteerib kool õpilaselt eseme või aine hoiulevõtmise ja selle
põhjuse ning õpilasele või vanemale (vajadusel politseiötajale) üleandmise, mis fikseeritakse
protokollis (LISA 4).
14. Vajadusel kaasab kooli juhtkond juhtumi lahendamiseks vallavalitsuse sotsiaaltöötaja,
lastekaitsetöötaja ja/või politsei.
15. Õnnetusjuhtumite korral tuleb vajadusel organiseerida kohe kannatanule abi ja
viivitamatult teavitada kooli juhtkonda.
16. Rikkumise toime pannud õpilaselt on koolitöötajal koheselt õigus nõuda seletuskirja.
Süüteo kahtlusel kutsub kooli töötaja kohale pädevust omava ametkonna (politsei) esindaja.
17. Õpilaste vaimse ja füüsilise turvalisuse huvides võimaldab kool politseil läbi viia erinevaid
tegevusi õigusrikkumiste ennetamiseks ja avastamiseks ning seadustatud juhtudel õpilasi üle
kuulata.
11
18. Kool teavitab rikkumise toime pannud õpilase vanemaid i neid asendavaid isikuid ning
ühiselt otsitakse lahendusi. Kui kooli juhtkond leiab, et isikut, kes pani toime rikkumise, ei saa
mõjutada pedagoogilise vestluse kaudu, tehakse vastav teade noorsoopolitseile.
19. Isikud, kes ei õpi ega tööta meie koolis, ivad koolimajas viibida ainult kooli juhtkonna
nõusolekul.
20. Kooli territooriumil ja aias ei ideta jalgrataste, mootorrataste ega autodega, kui selleks ei
ole mõjuvat põhjust (parkimine, jalgrattavõistlus vms).
21. Kui kooli territooriumil viibivad alkoholi- i narkojoobes või suitsetavad isikud, siis tuleb
pöörduda koheselt klassijuhataja, õppejuhi i direktori poole, kes rakendavad vastavaid
meetmeid ning vajadusel pöörduvad politseiesindaja poole.
22. Terviseriskide vähendamiseks ja ennetuseks on koostatud laialt levivate ohtlike
nakkushaiguste (nt COVID-19) tegevusplaan, mis on leitav kooli kodulehel.
23. Hädaabi telefoninumber on 112, üleriigiline lasteabitelefon 116111. Kasuta neid
numbreid ainult hädavajadusel.
12
Lisa 1
LAGEDI KOOLI METALLKAPI ÜÜRIMISE TAOTLUS
Direktorile Kuupäev ...........................
Soovin üürida metallkappi alates ...........................................
/kuupäev/
Olen teadlik:
1. Metallkappi kasutatakse õpikute ja muude õppevahendite hoidmiseks.
2. Metallkapi üürilevõtja vastutab isiklikult kapi heaperemeheliku kasutamise eest.
3. tme kaotusest või luku rikkumisest teavitatakse koheselt kooli raamatukoguhoidjat ning tasutakse
parandamisest tulenevad kulud vastavalt arvele.
4. Kapp tühjendatakse ja korrastatakse suvevaheajaks ja võti tagastatakse kooli raamatukoguhoidjale.
5. Kapi kasutamisega seonduvatest probleemidest teavitatakse kooli raamatukoguhoidjat.
6. Kui kapi üürija ei täida metallkappide üürimise korrast tulenevaid kohustusi, on õigus kapi valdajal katkestada
kapi kasutamine, teatades sellest üürijale ette üks nädal.
7. Kui on alust arvata, et kapi kasutamine ei ole kooskõlas Lagedi Kooli kodukorra punktidega, siis on koolil õigus
vanema teadmisel (mitte nõusolekul) ja rentniku juuresolekul kooli juhtkonnal kapp avada.
Metallkapi üürihind on 1.00 € kuus.
Metallkapi üürimise hinna kehtestab Rae Vallavalitsus. Arved esitatakse Rae valla Rahandusameti poolt Teie
poolt esitatud e-posti aadressile. Tasumine toimub õppeaastas kaks korda: perioodi september-detsember eest
ja perioodi jaanuar-mai eest ettemaksuna.
Õpilase nimi .................................................................................................................
Klass ...............................
Lapsevanema nimi .......................................................................................................
Lapsevanema e-post ....................................................................................................
Lapsevanema allkiri .....................................................................................................
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
idab kooli raamatukoguhoidja
Metallkapp nr .......................
Olen saanud võtmed kätte ...........................................................................................
pilase nimi/allkiri/
13
Lisa 2
Lagedi Kooli koolivormi statuut
Koolivormi kuuluvad:
koolimüts
vest
triiksärk
polosärk
Koolivormi kandmise eesmärk
Tugevdada igas õpilases austust oma kooli vastu.
Luua õpilaste seas ühtekuuluvustunnet.
Suurendada kooli nähtavust ühiskonnas.
sta õpilaskonna autoriteeti rahva seas.
Koolivormi kandmise kord igapäevaselt
1. Igapäevaselt on kohustuslik kanda koolivärvides (kollane, helesinine, tumesinine) polosärki, pluusi i
triiksärki, ühevärviliste pükste või seelikuga.
2. Koolivesti kandmine igapäevaselt on soovituslik.
Koolivormi kandmise kord pidulikel puhkudel
1. Pidulikel üritustel onigil kohustuslik kanda valget triiksärki, tumedaid pükse või seelikut ja kingi.
2. 1.-4. klassile on pidulikel üritustel kohustuslik kanda ka koolivesti ja mütsi.
3. Lagedi Kooli pidulikud üritused:
õppeaasta avaaktus
klassipildistamine
Eesti vabariigi ja Lagedi Koolinnipäeva aktus
emakeelepäeva aktus
kontsert-aktused
parimate õpilaste vastuvõtt
õppeaasta lõpuaktus
jne
Lagedi Kooli koolimüts
Lagedi Kooli koolimütsi kavandas õpilane Linell Raud. Koolimüts on tumesinisest sametist, ühe valge ja
ühe musta sametist randiga ning musta nahknokaga. Mütsi vasakule küljele on tepitud Lagedi Kooli logo.
1. Lagedi Kooli koolimüts on osa kooli sümboolikast.
2. Koolimütsi kandmise õigus on Lagedi Kooli õpilastel, vilistlastel ja õpetajatel.
3. Lagedi Kooli koolimütsi annab üle direktor esimeste klasside õpilastele õppeaasta avaaktusel.
4. Pidulikel juhtudel paljastab meessoost isik nii sise- kui väliruumides pea austusavaldusena lipule,
riigihümni laulmisel, leinatseremooniatel ja kirikus. Neil juhtudel hoitakse koolimütsi vasaku käe randmel,
nokk eespool.
5. Lagedi Kooli koolimütsi kandmise kohustus on kooli liputoimkonnal.
6. „Lagedi Kooli koolimütsi statuudijärgimine on kohustuslik igale koolimütsi omanikule.
14
Lisa 3
LAGEDI KOOLI DIREKTORILE
Lapsevanema andmed:
Nimi: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
TAOTLUS
Palun lubada minu lapsel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
klass . . . . . . . . puududa õppetööst perioodil . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . seoses
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Reisimisel välisriiki riigi nimi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Reisi jooksul läbitavad riigid . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Reisimisel välisriiki tuleb arvestada õpilase 10 päevase eneseisolatsioonis viibimise perioodiga pärast
reisi toimumist.
Olen teadlik, et õpilase õppetöö ja õpitulemused ei tohi antud puudumise tõttu kannatada.
Tagan, et õpilane suudab omandada kogu koolist puudumise perioodil klassis läbitud materjali.
Vajaliku info õppimise kohta leiab õpilane Stuudiumist.
Taotluse esitan allkirjastatult klassijuhatajale vähemalt 10 koolipäeva enne puudumist.
Aineõpetaja
Olen/ei ole nõus õpilase
puudumisega
Kuupäev
Nimi/Allkiri
Ajalugu/ühiskonnaõpetus/geograafia
Geograafia/bioloogia/loodusõpetus
Matemaatika
Eesti keel/kirjandus
Inglise keel
Vene keel
Keemia/füüsika/loodusõpetus
Inimeseõpetus
Muusikaõpetus
Kunsti-ja tööõpetus
Käsiö- ja tehnoloogiaõpetus
Liikumisõpetus
Loovliikumine/seltskonnatants
Digiõpetus
Ringijuht
Ringijuht
Ringijuht
. . . . . . “ . . . . . . . . . . . . . . . . 20 . . . a. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
/lapsevanema allkiri/
. . . . . . “ . . . . . . . . . . . . . . . . 20 . . . a. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
/klassijuhataja allkiri/
Direktori otsus: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . “ . . . . . . . . . . . . . . . . 20 . . . a. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
/allkiri/
15
Lisa 4
KEELATUD ESEME KOOLI HOIULE VÕTMISE PROTOKOLL
Protokolli koostamise aeg ............................................. ja koht .......................................................................
Protokolli koostaja: ...........................................................................................................................................
(ees ja perekonnanimi)
Õpilase ees- ja perekonnanimi, kelle suhtes mõjutusmeedet kasutati
...........................................................................................................................................................................
Hoiulevõetud või äravõetud esemete või ainete loetelu
...........................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................
Märge õpilase esemete või tema kasutuses oleva suletud kapi kontrollimise kohta
...........................................................................................................................................................................
Märge selle kohta, et õpilast teavitati eelnevalt kontrollimise põhjustest ja talle tehti ettepanek võimaldada
vabatahtlikult kontrolli teostamist või loovutada esei aine vabatahtlikult
...........................................................................................................................................................................
Mõjutusmeetme kohaldamise põhjus
...........................................................................................................................................................................
Sündmuste käigu kirjeldus
...........................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................
Kontrollija allkiri ............................................................................
Juures viibinud koolitöötaja nimi ja allkiri .....................................................................................................
Õpilase nimi ja allkirii märge allkirjastamisest keeldumise kohta
..........................................................................................................................................................................