Hindamine toetab õpilase arengut, on oluline positiivse hoiaku kujunemisel õppimisse ja õppetöösse ning sisemise õpimotivatsiooni tekkimisel ja arenemisel.
- Hindamise alus
-
- Teadmiste ja oskuste hindamisel lähtutakse kooli põhikooli õppekavas nõutavatest teadmistest ja oskustest.
- Käitumise (sealhulgas hoolsuse) hindamisel lähtutakse kooli õppekava ning kooli kodukorra nõuetest.
- Kui õpilasele on koostatud individuaalne õppekava, arvestatakse hindamisel individuaalses õppekavas sätestatud erisusi.
- Hindamise eesmärk
- Teadmiste ja oskuste hindamise eesmärk on:
- toetada õpilase arengut ja anda edasiviivat tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta;
- innustada ja suunata õpilast sihikindlalt õppima;
- suunata õpilase enesehinnangu kujunemist ja toetada õpilast edasise haridustee valikul;
- suunata õpetaja tegevust õpilase õppimise ja individuaalse arengu toetamisel;
- anda alus õpilase järgmisesse klassi üleviimiseks ning põhikooli lõpetamise otsuse tegemiseks.
- Käitumise sh hoolsuse hindamise eesmärk on:
- suunata õpilast järgima üldtunnustatud käitumis- ja kõlblusnorme, kooli kodukorda ning väärtuskasvatuse alusprintsiipe;
- motiveerida õpilast hoolikalt täitma õppeülesandeid;
- arendada õpilase eneseanalüüsi ja käitumise kujundamise oskust.